Betalingsachterstand op je levensverzekering bij a.s.r.

Het kan gebeuren dat er niet genoeg geld op je rekening staat. Of dat je een ander rekeningnummer hebt gekregen. Dan lukt het ons niet om je premie af te schrijven. Je kunt ook een keer vergeten je premie over te maken. In al deze gevallen krijg je een betalingsachterstand. Wat zijn de gevolgen? En hoe kun je het oplossen? 

Wat kun je doen bij een betalingsachterstand?
  • De openstaande premie direct betalen. Betaal het openstaande bedrag via ons rekeningnummer: NL15 ABNA 0240 5767 80 t.n.v. ASR Levensverzekering NV. Vermeld daarbij je polisnummer, je naam en je geboortedatum. Wil je een iDEAL betaallink toegestuurd krijgen voor de openstaande premie? Bel ons dan op werkdagen tussen 08.00 tot 17.30 uur op (030) 278 10 00.
  • Je rekeningnummer wijzigen. Betaal je via automatische incasso en is je rekeningnummer gewijzigd? Je wijzigt je rekeningnummer snel en eenvoudig via je a.s.r. account. Heb je nog geen account? Dan maak je die zelf in een paar stappen aan.
  • Voortaan betalen via automatische incasso. Met een automatische incasso verklein je het risico dat je een premiebetaling mist. Je wijzigt de betaalwijze snel en eenvoudig via je a.s.r. account. Heb je nog geen account? Dan maak je die zelf in een paar stappen aan.
Heb je moeite om de premie te betalen? 
  • Kun je niet meteen betalen? Neem dan even contact met ons op. Dat kan op werkdagen van 8.00 tot 17.30 uur op (030) 278 10 00. Je krijgt dan de mogelijkheid om je achterstand binnen een bepaalde tijd te betalen. We spreken samen met jou af hoelang dit mag duren.
  • Aanpassen van je verzekering
    Misschien kun je de verzekering op zo’n manier aanpassen dat de premie betaalbaar wordt. Of misschien is het voor jou beter om helemaal te stoppen met premie betalen. Soms is je verzekering voortijdig stopzetten ook een keuze. Lees meer over deze mogelijkheden. Je adviseur kan je hierbij helpen de juiste keuze te maken. 
  • Heb je zorgen over je financiën of heb je schulden? Al ruim 36.000 mensen met schuldzorgen werden geholpen met gepast advies via geldfit.nl. Doe via geldfit.nl een gratis online test en krijg advies op maat.
Wat gebeurt er als je niet betaalt?

Reageer je niet op onze betalingsherinneringen? Dan houd je een betalingsachterstand. Uiteindelijk passen we je verzekering dan aan volgens de polisvoorwaarden. Je adviseur kan precies vertellen wat dan voor jou de gevolgen zijn. Dit kan er gebeuren:

  • Je krijgt geen of een lagere waarde op de einddatum van je verzekering.
  • Je krijgt geen of een lagere uitkering bij overlijden.
  • Je verzekering stopt voortijdig.
  • Je moet meer belasting betalen.
  • Hoort de levensverzekering bij je hypotheek? Dan kan het ook gevolgen hebben voor je hypotheek. 
     

Betalingsachterstand
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedenacht, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ je antwoord in een paar woorden", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"BA_C_PIBB":false,"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ZO_C_DAV_SERVICE":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }