Ga naar de hoofdinhoud

Het kan gebeuren dat er niet genoeg geld op je rekening staat. Of dat je een ander rekeningnummer hebt gekregen. Het lukt ons dan niet om je premie af te schrijven. Het kan ook zijn dat je vergeet om je premie over te maken. Misschien kun je de rekening niet betalen, omdat je het financieel moeilijk hebt. In al deze gevallen krijg je een betalingsachterstand. Wij helpen je graag met het vinden van een oplossing.

Meteen zelf regelen
Informatie en hulp bij je achterstand met betalen

Het kan een keer gebeuren dat je een rekening hebt gemist. Wil je jouw openstaande premie direct betalen? Dan kun je het openstaande bedrag betalen via ons rekeningnummer: NL59ABNA0240576861 t.n.v. ASR Schadeverzekering N.V.  Zet daarbij altijd je pakketnummer.

Wil je een iDEAL-betaallink toegestuurd krijgen voor de openstaande premie? Neem dan contact met ons op. 

Een achterstand op een betaling kan iedereen overkomen. Het is belangrijk om op tijd contact met ons op te nemen. Dan kijken we samen naar een passende oplossing.

Voortaan betalen via automatische afschrijving.  
Met een automatische afschrijving verklein je het risico dat je een betaling mist. Via je je a.s.r. account kun je zelf een automatische afschrijving instellen.

Heb je een brief van het incassobureau Cannock Incasso gekregen?  
Dan loopt het contact over de achterstand op je betaling via hen. Zij zorgen ervoor dat jij jouw openstaande premie alsnog aan ons betaalt. Je kunt Cannock Incasso bereiken van 8.30 tot 17.30 uur op (010) 205 17 60. Zij helpen je dan verder.

 

Lukt het je niet om de achterstand op je premie in een keer te betalen? Dan proberen we je te helpen. Het is belangrijk dat je dit zo snel mogelijk laat weten. We gaan dan samen op zoek naar een oplossing die past bij je situatie. Denk aan het betalen van je rekening in delen, uitstel van betaling of het aanpassen van je termijn. Neem daarvoor contact met ons op.

Reageer je niet op onze herinneringen om te betalen? Dan loopt je achterstand op je betaling op. Het is belangrijk om op tijd contact met ons op te nemen. Samen kunnen we kijken naar de mogelijkheden. Betaal je de achterstand op je premie niet? Dan lopen de herinneringskosten op en neemt Cannock Incasso contact met je op. Zij zorgen ervoor dat jij jouw openstaande premie alsnog aan ons betaalt.

Wanneer stopt de dekking van je verzekering?
Als je de premie niet betaalt, stopt uiteindelijk de dekking van je verzekering. Voordat dit gebeurt ontvang je van ons een brief. In de brief staat per welke datum de dekking stopt. Dit is de datum waarop de premie bij ons binnen had moeten zijn. Je bent vanaf deze datum niet meer bij ons verzekerd en je kan dan geen schade meer bij ons melden.

Bij een onbetaalde verzekering voor je motorrijtuig wordt het kenteken afgemeld bij de Dienst voor het Wegverkeer (RDW). De RDW onderzoekt regelmatig of alle ingeschreven motorrijtuigen zijn verzekerd. Is jouw motorrijtuig niet verzekerd? Dan krijg je van de RDW een boete van honderden euro's. Je bent namelijk verplicht volgens de wet je motorrijtuig te verzekeren. 

Je hebt betaald. Wanneer ben je weer verzekerd?
Je bent weer verzekerd vanaf de dag dat wij je te laat betaalde premie hebben ontvangen. Dit geldt ook voor de verzekering voor je motorrijtuig. 

Neem contact met ons op
Extra hulp bij achterstand op je betalingen

Wij weten dat het lastig is om een probleem met betalen op te lossen. Gelukkig hoef je dit niet alleen te doen. Er zijn organisaties of andere mensen die je hierbij kunnen helpen.

Een scheiding, pensioen, ziekte of werkloosheid: op elk moment in je leven kan je moeite krijgen om je rekeningen te betalen. Wil je meer grip krijgen op je geld? Geldfit is gratis en anoniem. Je krijgt tips, tools en informatie een overzicht van hulp bij jou in de buurt. Ga naar geldfit.nl en ontdek wat je kan doen.

Je kunt contact opnemen met je adviseur als je een probleem met betalen hebt of verwacht. Je adviseur kijkt dan samen met jou of er een oplossing is die goed bij jouw situatie past. 5 tips van een budgetcoach om betaalproblemen te voorkomen
Achterstand op je levensverzekering Achterstand op je uitvaartverzekering Achterstand op je AOV Achterstand op je zorgverzekering Achterstand op vastgoed/huur Productoverzicht bekijken Manier van betalen aanpassen Rekeningnummer aanpassen Inloggen Geldzaken Omgaan met schulden Geld besparen Geld overhouden door budgetteren
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedenacht, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }