Betalingsachterstand op je schadeverzekering bij a.s.r.

Het kan gebeuren dat je niet genoeg saldo op je rekening hebt staan. Dan lukt het ons niet om je premie te incasseren. Je kunt ook een keer vergeten je premie over te maken. In beide gevallen heb je een betalingsachterstand.  Wij sturen je dan een betalingsherinnering.

Wat kun je doen bij een betalingsachterstand?
  • Wil je jouw openstaande premie direct betalen? Dan kun je dat doen via rekeningnummer: NL59ABNA0240576861 t.n.v. ASR Schadeverzekering N.V. Vermeld daarbij altijd je polisnummer. Als je een iDEAL betaallink toegestuurd wilt krijgen voor de openstaande premie, dan kun je ons bellen op werkdagen van 08.30 tot 17.30 uur op (030) 257 49 40.
  • Kun je niet meteen betalen? En heb je nog geen brief ontvangen van ons incassobureau, Cannock Incasso. Neem dan even contact met ons op. Dat kan op werkdagen van 8.30 tot 17.30 uur op (030) 257 49 40.
  • Heb je al een brief van Cannock Incasso gekregen? Dan loopt het contact over je betalingsachterstand via hen. Je kunt hen bereiken van 8.30 tot 17.30 uur op (010) 205 17 60. Zij helpen je dan verder.
  • Heb je zorgen over je financiën of heb je schulden? Al ruim 36.000 mensen met schuldzorgen werden geholpen met gepast advies via geldfit.nl. Doe via geldfit.nl een gratis online test en krijg advies op maat.
Wat gebeurt er als je een betalingsachterstand hebt?

Reageer je niet op onze betalingsherinneringen? Dan loopt je betalingsachterstand op en lopen de aanmaningskosten op. Uiteindelijk neemt ons incassobureau, Cannock Incasso, het van ons over.

Je kunt misschien een betalingsregeling treffen

Lukt het je niet om je premieachterstand in één keer te betalen? Dan kan je misschien een betalingsregeling met ons treffen. Samen met jou stellen wij een betalingsregeling vast. Wij moeten de premie dan wel kunnen incasseren van je rekening. Als dat niet lukt, vervalt de regeling. 

Als je motorrijtuig onverzekerd is, ben je strafbaar

De Dienst voor het Wegverkeer (RDW) onderzoekt regelmatig of alle geregistreerde motorrijtuigen zijn verzekerd. Is jouw motorrijtuig niet verzekerd? Dan krijg je van RDW een boete van honderden euro’s. Je bent namelijk wettelijk verplicht je motorrijtuig te verzekeren.

Wanneer stopt de dekking van je verzekering?

Als je de premie niet betaalt, stopt de dekking van je verzekering. In de brief staat welke datum voor jou van toepassing is. De dekking vervalt dan met terugwerkende kracht. Je kunt dus geen claims indienen vanaf het moment dat de premie bij ons binnen had moeten zijn.

Je hebt betaald. Wanneer ben je weer verzekerd? 

Je bent weer verzekerd vanaf de dag nadat wij je achterstallige premie hebben ontvangen. Dit geldt ook voor je motorrijtuigenverzekering.

Wil je voortaan via automatische incasso betalen?

Met een automatische incasso verklein je het risico dat je een premiebetaling mist.

Zo stel je een automatische incasso in

Geef dit bij voorkeur telefonisch door. Neem contact op (030) 257 49 40 op werkdagen van 8.30 tot 17.30 uur. Of stuur een e-mail naar debiteurenbeheer.schade@asr.nl. Geef daarin aan dat je voortaan per automatische incasso wilt betalen. Vermeld in je mail je volledige naam, je adresgegevens, je rekeningnummer en het polisnummer van je verzekering. 

Betalingsachterstand
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemiddag, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ je antwoord in een paar woorden", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"BA_C_PIBB":true,"KS_HD_C_MIJNASR":true,"PEN_C_IDV2":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":true,"SCH_Pac_C_ASRNL":true,"SCH_Pdb_C_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"ZO_C_DAV_SERVICE":true}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }