Ga naar de hoofdinhoud
Home a.s.r. steelt de show bij onderzoek fraudebeleid
Vingerafdruk op de enter-toets van een toetsenbord

a.s.r. steelt de show bij onderzoek fraudebeleid

28 september 2017

a.s.r. scoort als beste in een onderzoek van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren (KKV), waarbij gekeken is hoe verzekeraars fraude onderzoeken, bestrijden en behandelen. In totaal zijn 39 verzekeraars onderzocht.

In het onderzoek van het KKV is gekeken of en in hoeverre de verzekeraar een actief beleid op het gebied van fraudebeheersing voert, of de informatie over dit beleid goed vindbaar is op de website en of er een fraudecoördinator is aangesteld. a.s.r. scoort 93% op deze punten, tegenover een gemiddelde score van 73%.

Pluspunten

De onderzoekers noemen als pluspunten dat a.s.r. klanten bewust wijst op het beleid ten aanzien van fraudebeheersing en dat a.s.r. aandacht besteedt aan fraude in bijvoorbeeld de brochures, die de expert meegeeft bij een schade. Daarnaast vinden zij het een pre dat a.s.r. data-analyses uitvoert en een team heeft met toegewijde specialisten die zich hiermee bezighouden.

Meer data-analyse

Ber Onderwater, relatiemanager Schade bij a.s.r.: "Wij zijn absoluut trots op de eerste plaats. De komende jaren gaan we nog meer focussen op professionele fraudeurs en netwerken van fraudeurs. Dat doen we onder andere door gebruik te maken van data-analyse."

Het KKV vindt dat fraudebeleid voor consumenten belangrijk is omdat fraude kan leiden tot hogere verzekeringspremies. a.s.r. neemt sinds 1 januari 2018 niet meer deel aan het Keurmerk, maar wij blijven een actief fraudebeleid voeren.

Christel van Capelleveen

Meer verhalen over Verzekeren

{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemorgen, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }