Ga naar de hoofdinhoud
Home De onafhankelijk adviseur op afroep en dichtbij
Gert-Jan Bunt

De onafhankelijk adviseur op afroep en dichtbij

22 mei 2018

“Gevoel kun je niet automatiseren” zei Gert-Jan Bunt, directeur Verkoop Schade, in een interview voor Adfiz in 2016. Twee jaar later vindt hij het nog steeds het belangrijkste argument voor a.s.r. om met de onafhankelijk adviseur te werken. Want ondanks de trend dat steeds meer verzekeraars hun verzekeringen rechtstreeks aan klanten verkopen, ziet Gert-Jan echt de toegevoegde waarde van de adviseur. “Verzekeren is mensenwerk, als je vragen hebt of als er iets is gebeurd, dan heb je graag een mens tegenover je.”

Persoonlijk

Afgezien van enkele specifieke vragen over de eigen situatie, krijgen consumenten bij het afsluiten via internet geen persoonlijk advies. Gert-Jan: “Veel mensen, niet alleen jongeren, beginnen vaak met eenvoudige verzekeringen via internet, maar zodra het complexer wordt, zoals bij een hypotheek of bij overlappende verzekeringen, gaan de meeste mensen toch naar een adviseur. Die heeft dan het overzicht. Het voordeel van de adviseur is dat je iemand hebt die dicht bij je staat en waar je mee kunt spiegelen en waar je je twijfels kunt uitspreken als er iets speelt. In deze tijd waarin veel digitaal gaat, is er behoefte aan persoonlijk contact. Daar maakt de onafhankelijk adviseur dus echt het verschil.”

Op afroep en dichtbij

Jongeren en adviseurs, is dat niet een contradictio in terminis? “Nee hoor, jongeren willen digitaal waar het digitaal kan en persoonlijk waar het persoonlijk kan. De adviseur kan direct helpen als het nodig is. De adviseur is als het ware “op afroep”. Als studenten op zichzelf gaan wonen, hebben ze eigen verzekeringen nodig en dan is het handig om dat via de adviseur van hun ouders te regelen. Die weet alles van de gezinssituatie en is dichtbij. Geen zorgen dus.”

Adviseur en zelf doen gaan prima samen

Dus bij a.s.r. hebben we niet alleen maar oudere klanten? “Het percentage ouderen is niet oververtegenwoordigd bij ons. Ook jongeren hebben behoefte aan advies als het hen uitkomt. Wat makkelijk kan, willen ze makkelijk doen. Maar daarnaast willen ze ook dat goede advies van een adviseur. Het beste van twee werelden.“

Sticks over persoonlijk advies

Helpt de commercial waarin Sticks de voordelen van een onafhankelijk adviseur benadrukt? “In de commercial legt Sticks uit dat de adviseur de klant helpt met de keuzes die die klant moet maken. Want de adviseur kan dat veel beter dan wij. Fijn is dat de adviseurs ons zelf vertelden dat zij het prettig vinden dat wij dit uitspreken (zie column Adfiz). Zij zien dat wij hierin een consistente lijn hanteren die we bevestigen met deze campagne. We blijven achter de toegevoegde waarde van de adviseur staan en dit geeft de adviseur zekerheid dat we ook in de toekomst via de onafhankelijk adviseur blijven werken.”

Christel van Capelleveen

Meer verhalen over Verzekeren

{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemorgen, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":true,"PEN_C_IDV2":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":true,"SCH_Pac_C_ASRNL":true,"SCH_Pdb_C_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"ARD_C_DB":true,"ARD_C_KLANTADVIES":true}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }