Ga naar de hoofdinhoud
Home Een duurzame daad
Appel met een hartje

Een duurzame daad

22 december 2017

Misschien ben je in december voor je zorgverzekering overgestapt naar a.s.r. of Ditzo, merken van a.s.r. die volgens OneWorld het klimaatvriendelijkst waren van alle zorgverzekeringen. Ook voor je andere verzekeringen kun je kiezen voor duurzaam. In haar uitdaging om 50 duurzame daden in 1 jaar uit te voeren, stapte ondernemer Annemarie de Raadt, initiatiefneemster van De Goede Gids, enkele jaren geleden voor al haar verzekeringen over naar a.s.r.

50 duurzame daden

Begin november 2016 ging Annemarie de Raadt de uitdaging aan: 50 duurzame daden in 1 jaar, lukt dat? Elke week schrijft ze welke duurzame daad, ofwel goede gewoonte, ze in haar leefpatroon gaat opnemen. Haar vierde duurzame daad binnen weg naar duurzaam leven was overstappen naar a.s.r. Ze wist dat a.s.r. al jaren op nummer 1 staat bij de Eerlijke Verzekeringswijzer en het moest er nu maar eens van komen. Annemarie: “Het overstappen was eigenlijk heel gemakkelijk, want mijn verzekeringsadviseur regelde alles voor me”.

De Goede Gids

Annemarie is bekend van De Goede Gids, een online doorzoekbare lijst van bedrijven ‘die met zorg voor mens, dier en onze aarde ondernemen’. Annemarie selecteert de bedrijven op duidelijke duurzaamheidscriteria om het consumenten makkelijker te maken duurzame producten en diensten te vinden. Annemarie: “we laten zien wat ze te bieden hebben. We geven daarbij aardige tips en handige achtergrondinformatie. We brengen bezoekers op de hoogte van duurzame ontwikkelingen en ander goed nieuws”.

Onafhankelijk

De Goede Gids is onafhankelijk, want bedrijven kunnen niet tegen betaling adverteren in haar gids. Annemarie: “Informatie over bedrijven verzamelen we van hun websites, waarbij we extra alert zijn bij vage teksten. Dan vragen we aan het bedrijf om nadere uitleg en onderbouwing. Daarnaast bieden betrouwbare keurmerken en informatiebronnen als de Eerlijke Geldwijzer houvast.” Er zijn nu al ruim 5.000 bedrijven geselecteerd voor de Goede Gids.

Goede klant

Wil je samen met de Goede Gids bijdragen aan een betere wereld? Meld je dan voor €10 per jaar aan als Goede klant. Als dank ontvang je de Goede klanten passe-partout. Hiermee krijg je speciaal voordeel bij steeds meer Goede bedrijven, maak je kans op een Nissan Leaf én draag je bij aan het welzijn van mens, dier en onze aarde. Een goed begin voor 2018!

Christel van Capelleveen

Meer verhalen over Duurzaam Leven

Een duurzame daad
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedenacht, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false,"ZO_C_DAV_SERVICE":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }