Onze eigen expertisedienst werkt zoveel mogelijk vanuit huis. Zij benaderen de klanten (waar ze onder normale omstandigheden een afspraak op locatie mee maken) nu telefonisch. De schade-experts beoordelen de schade door vragen te stellen aan de klant. Tijdens het bellen kan de expert meekijken op video, zodat hij de schade kan zien en foto’s kan maken.
We zien dat 85-90% van het werk op deze manier gedaan kan worden. Als een bezoek noodzakelijk is, komt er in overleg gewoon een schade-expert langs. Dit gebeurt bijvoorbeeld bij een grote brandschade of bij het beoordelen van een schade aan een auto, caravan of camper. Uiteraard doen ze dit volgens de richtlijnen van het RIVM. Als een expert zelf symptomen heeft van verkoudheid of ziekte zal hij of zij niet naar buiten gaan.
Paul Westerik, schade-expert: ‘Bij omvangrijke schades ontkomen we er niet aan om de locatie te bezoeken. Zo bezocht ik afgelopen week enkele klanten die geconfronteerd waren met een fikse brand. Dan kun je niet wachten, maar moeten we zo snel mogelijk helpen. We houden ons dan aan de regels van het RIVM, zo schudden we geen handen en gaan we elkaar zoveel mogelijk uit de weg. Ook houden we gesprekken kort. Het nadeel is dat we minder tijd hebben om het slachtoffer te spreken, gelukkig kunnen we dit goed maken door digitaal te communiceren als we verder werken vanuit huis.’