Ga naar de hoofdinhoud
Home Hoe is je verhuizing verzekerd?
Verhuisdozen - Hoe is je verhuizing verzekerd?

Hoe is je verhuizing verzekerd?

28 november 2017

Je hebt een ander huis en gaat verhuizen. Dit is natuurlijk ontzettend mooi en leuk, maar ook wel een beetje spannend. Je moet misschien nog verbouwen, je wilt waarschijnlijk nog verven en vaak komen er nieuwe meubels. Maar hoe zit dat eigenlijk met de meubels en andere spullen die meeverhuizen?

Inboedelverzekering

Als je je inboedel verhuist naar een ander adres is dat hectisch en er is altijd een kans dat dingen kapot gaan. Borden met barsten, een vaas die valt of een spiegel die breekt. Goed dus dat scherven geluk brengen. Veel zaken zijn tijdens de verhuizing gelukkig verzekerd onder je Inboedelverzekering. Dit is in de volgende gevallen:

  • tijdens het laden en lossen van je inboedel in het vervoermiddel waarmee je verhuist;
  • als het vervoermiddel verkeerd beladen is;
  • als het vervoermiddel betrokken raakt bij een verkeersongeval.

    Lees in de voorwaarden van je verzekering welke zaken er precies verzekerd zijn en of er uitsluitingen gelden.
Inboedel op 2 adressen

Waarschijnlijk verhuis je je inboedel niet in 1 keer naar je nieuwe huis, maar met meerdere ritjes. Dan staat een gedeelte van je inboedel in je nieuwe huis en een gedeelte van je inboedel in je oude huis. Je inboedel is dan op beide adressen verzekerd. Let er wel op dat je het huis dat je nog niet -of niet meer- bewoont, goed afsluit als je er niet bent en zet kostbare inboedel die al verhuisd is uit het zicht.

Ook hierover lees je meer in de voorwaarden van je Inboedelverzekering.

Verhuisbedrijf

Je kan er ook voor kiezen om je inboedel niet zelf te verhuizen, maar om dit te laten doen door een professioneel verhuisbedrijf. Dit scheelt jouzelf een hoop werk en het geeft een stukje zekerheid. Het verhuisbedrijf is zelf verzekerd voor schade die ontstaat tijdens de verhuizing. Hier zit echter wel een voorwaarde aan vast: je kan beter niet helpen met in- of uitladen, want alles is verzekerd, totdat jij het aanraakt.

Ben je verhuisd? Neem dan contact op met je verzekeraar of met je adviseur om dit door te geven en eventueel aanpassingen te doen.

Tim Beugeling

Meer verhalen over Verzekeren

{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemorgen, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false,"ZO_C_DAV_SERVICE":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }