Ga naar de hoofdinhoud
Home Hypotheekoffertes in gewone mensentaal
Offertes in gewone mensentaal | a.s.r. doet het

Hypotheekoffertes in gewone mensentaal

01 mei 2023

Wist je dat de hypotheekofferte is verkozen tot meest ingewikkelde document om te begrijpen? Het is meestal een lijvig document vol juridische termen. Als je bedenkt dat dit document de basis is voor een langdurige relatie met je hypotheekverstrekker, is het dan geen tijd om dit wat eenvoudiger op te schrijven?

Langdurige relatie

Met een hypotheek leen je een groot geldbedrag om een woning te kopen. In ruil daarvoor betaal je elke maand hypotheekrente en (afhankelijk van de hypotheekvorm die je kiest) betaal je elke maand een deel van deze lening terug. Dat betaal je elke maand, zolang je hypotheek loopt. Je gaat hiermee eigenlijk een langdurige relatie aan met je hypotheekverstrekker. Dan wil je natuurlijk begrijpen waar je aan begint. Want wat gebeurt er eigenlijk met jouw hypotheek als jouw situatie verandert? Of als je jouw hypotheek wilt aanpassen? En mag je deze meeverhuizen? Kun je zomaar extra terugbetalen? En hoe werkt dat dan?

Duidelijke taal

De antwoorden op deze vragen vind je terug in de hypotheekofferte en de bijgeleverde voorwaarden. Het is belangrijk om dit goed door te lezen voordat je tekent. Bij a.s.r. vinden we dat als je een langdurige financiële relatie met ons aangaat, het belangrijk is dat je begrijpt waar je voor tekent. We willen je ook graag laten zien wat er allemaal kan gebeuren in de tijd dat je klant bij ons bent. En dat doen we liever niet in moeilijke taal maar vertellen het je in korte, begrijpelijke filmpjes en zowel onze offerte als voorwaarden zijn geschreven in duidelijke taal.

Onafhankelijke adviseur

Als je toch nog vragen hebt, kan een onafhankelijke adviseur je altijd helpen. Want als a.s.r. niet de beste partij is voor jouw woonwensen, dan is dat ook goed. Wij vertrouwen erop dat een goede hypotheekadviseur je altijd kan helpen met het maken van de beste keuze in jouw situatie.

Birgit Johansson

Meer verhalen over Duurzaam Leven

{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemiddag, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":true,"PEN_C_IDV2":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":true,"SCH_Pac_C_ASRNL":true,"SCH_Pdb_C_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"ARD_C_DB":true,"ARD_C_KLANTADVIES":true}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }