De websites van ASR Nederland maken gebruik van cookies. Sommige cookies plaatsen we altijd, bijvoorbeeld om de websites goed te laten werken en om het gedrag erop volledig anoniem, te kunnen analyseren. Daarnaast plaatsen we cookies zodat jij feedback kunt geven, voor social media of om relevante advertenties op websites van derden te plaatsen. Deze cookies verzamelen mogelijk gegevens buiten onze websites. Door op ‘Akkoord’ te klikken ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Ga je akkoord met onze cookies, dan kunnen we jouw online gedrag, nadat je bent ingelogd, combineren met (persoons)gegevens die je online achter laat of eerder aan ons hebt verstrekt. Wil je zelf aangeven voor welke cookies je toestemming geeft, klik dan op 'Wijzig mijn instellingen'. Meer weten? Lees ons cookiebeleid.
Het lijkt er op dat je een ad blocker hebt. Je kunt daardoor niet kiezen welke cookies wij plaatsen. Daarom plaatsen wij alleen de functionele cookies.
Oekraïne
Lees meer over Oekraïne en je hypotheek of verzekeringen van a.s.r..
Als je net als Katja Schuurman en Sticks tegen kinderarbeid bent, dan wil je geen kleding dragen waar kinderhanden aan te pas zijn gekomen. Maar dat niet alleen. Misschien wil je sowieso wel weten of jouw favoriete kledingmerk eerlijk en duurzaam wordt gemaakt. Maar hoe kom je daar achter?
De Schone Kleren Campagne meldt dat er wereldwijd maar enkele bedrijven zijn die hun productielocaties openbaar maken. Naast H&M, C&A, Nike en Adidas, zijn dat onder andere de Nederlandse merken G-Star en Suit Supply. Maar van 100% schone kleren is nog steeds geen sprake. De Schone Kleren Campagne wil dat bedrijven wettelijk verplicht worden om op hun website een actuele, openbare lijst te publiceren van hun leveranciers. En om consumenten beter inzicht te geven zouden de labels in kleding een code moeten bevatten.
Zo ver is het nog niet, maar de Schone Kleren Campagne geeft vier tips waar je op kunt letten: