Ga naar de hoofdinhoud
Financiële zekerheid met je verzekering

Als je medewerker ziek of arbeidsongeschikt wordt, ben je verplicht om in de eerste twee jaar minimaal 70% van het loon aan je medewerker door te betalen. In jouw cao is zelfs afgesproken dat je 100% van het salaris betaalt in het eerste ziektejaar. Ziekteverzuim van je medewerkers kan zo behoorlijk in de papieren lopen. Een verzuimverzekering vergoedt de kosten van het verzuim van je medewerkers. Met de Verzuimverzekering van a.s.r. verzeker je de eerste twee jaar uitval van een werknemer. Je kunt er ook nog voor kiezen om je werkgeverslasten mee te verzekeren.

Extra ondersteuning met de uitbreidingsmodules Verzuim

Als werkgever blijf je natuurlijk verantwoordelijk voor je medewerkers. Maar als je wilt, kun je al het regelwerk rondom verzuimbegeleiding en re-integratie uit handen geven. Dat regel je met de uitbreidingsmodules Arbobegeleiding en Re-integratiemanager. a.s.r. houdt dan de regie over elke ziekmelding. Zo zorgen wij ervoor dat iedereen doet wat nodig is om je medewerker zo snel mogelijk weer aan het werk te krijgen. 

Arbobegeleiding Verzuim

✔ Regelen van de aansluiting bij de gerenommeerde arbodienst ArboNed
✔ Zorgt voor de uitvoering van alle wettelijke arbodienst-verplichtingen
✔ Professionele (medische) begeleidingen van je zieke medewerkers
✔ Volledige vergoeding van de kosten voor alle noodzakelijke verrichtingen in het pakket

Re-integratiemanager Verzuim

✔ Professionele casemanager van a.s.r. die het hele re-integratieproces begeleidt
✔ Casemanager regelt alles, wijst je op wettelijke verplichtingen en zorgt dat juiste acties worden genomen
✔ a.s.r. vergoedt 100% van de kosten voor re-integratie en begeleiding

Heb je de uitbreidingsmodule Arbobegeleiding én Re-integratiemanager? Dan gelden alle voordelen natuurlijk voor jou. Ook biedt deze combinatie de module Poortwachtergarantie. Dit houdt in dat wanneer je alle adviezen hebt opgevolgd en toch een boete krijgt van UWV, a.s.r. deze boete voor jou betaalt.

Vragen?

De casemanager van a.s.r. is het eerste aanspreekpunt voor werkgevers die vragen hebben over het Brancheloket Transport. Of neem telefonisch contact op met onze klantenservice op 030 257 2920. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 08.00 uur tot 17.30. We helpen je graag. 

Wij helpen je graag
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedenavond, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false,"ZO_C_DAV_SERVICE":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }