Ga naar de hoofdinhoud
Home Marianne vindt een nieuwe baan via haar hypotheek
Marianne poserend voor haar huis in het centrum van Bergen op Zoom

Marianne vindt een nieuwe baan via haar hypotheek

01 oktober 2023

Toen er een nieuwe eigenaar in het restaurant kwam, raakte Marianne haar baan als gastvrouw kwijt. Met wat tijdelijke banen kon ze nog net het hoofd boven water houden, maar ze wist dat er iets moest gebeuren om de hypotheek te kunnen blijven betalen. ‘Ik heb zelf a.s.r. gebeld en hoe ik toen geholpen ben, had ik nooit durven dromen.’

Iedereen kent elkaar

Marianne woont al jaren met plezier in een prachtig, sfeervol huis in een straat in het centrum van Bergen op Zoom. ‘Iedereen kent elkaar en we letten op elkaar. Het komt ook regelmatig voor dat we buiten in het zonnetje samen aan de koffie zitten.’ Geen vuiltje aan de lucht dus, totdat Marianne haar baan kwijtraakt. ‘Het restaurant waar ik werkte, kreeg een nieuwe eigenaar en zijn vrouw nam mijn taken over. Dus moest ik eruit. Ik heb daarna wel tijdelijke banen gehad, maar uiteindelijk zit ik nu al anderhalf jaar thuis.’

Geen risico lopen

Met die tijdelijke banen lukte het Marianne nog net om de hypotheek te betalen, maar ze besefte dat het elk moment mis kon gaan. ‘Ik wilde niet het risico lopen dat ik mijn huis zou moeten verkopen. Ik heb een hypotheek met NHG en dacht daarmee iets te kunnen regelen. Ik dacht “Mijn hypotheek loopt bij a.s.r., misschien weten zij wat ik kan doen”.’

Marianne kreeg Evert aan de lijn. Hij is klantadviseur bij a.s.r. hypotheken. ‘Ik legde mijn situatie uit en Evert bood meteen aan te kijken of mijn lasten (tijdelijk) konden worden verlaagd. Er viel zo’n last van mijn schouders! Ik moest wel de nodige papieren overleggen als bewijs van mijn situatie, maar dat is logisch. Later belde Evert mij op en vroeg of ik interesse had in hulp bij het vinden van een baan. Tuurlijk had ik dat!’

Jobcoach

Marianne neemt zelf contact op met Brand New Job en krijgt, op kosten van a.s.r., een jobcoach toegewezen, Bernadette. ‘Met haar klikte het meteen. Ze stelde me op mijn gemak en heeft me meer inzicht in mezelf gegeven. Ik ging er weer in geloven. Dat was heel wat, na ruim zestig sollicitaties waar je vaak niet eens een reactie op krijgt.’

Bernadette hielp Marianne ook een nieuw cv op te stellen, ze bekeken samen vacatures en sollicitatiebrieven werden eerst door de jobcoach beoordeeld. ‘Toen ik eenmaal met haar werkte, kon ik wel drie banen krijgen.’ Toch duurde het nog even voordat Marianne dé baan vond. Via via hoort Marianne van een vacature bij een zorgorganisatie voor ouderen. ‘Uit 200 sollicitanten ben ik het geworden!’ Zo is Marianne op 1 oktober aan de slag gegaan als gastvrouw/receptioniste van een van de verzorgingstehuizen. ‘Heerlijk om weer onder de mensen te zijn. Ik ben zo blij met a.s.r. en Bernadette!’

Hulp bij betalingsproblemen hypotheek

a.s.r. heeft een speciaal team dat klanten helpt die problemen hebben of verwachten met het betalen van hun hypotheek. Het uitgangspunt van dit team is dat klanten in hun huis kunnen blijven wonen. Bij een betalingsachterstand neemt al snel iemand van dit team contact op met de klant om te kijken of ze kunnen helpen. Bij Marianne kon een betalingsachterstand worden voorkomen doordat ze zelf op tijd contact opnam. Afhankelijk van de situatie, bekijkt het team samen met de klant welke oplossingen het beste passen. Zijn er bijvoorbeeld mogelijkheden om de hypotheeklasten (tijdelijk) te verlagen? Of is een klant geholpen met een budgetcoach of jobcoach? De budgetcoach of jobcoach wordt in de meeste gevallen betaald door a.s.r.

Meer informatie

Heb je een hypotheek bij a.s.r. en heb of verwacht je problemen met het betalen van je hypotheek? Neem dan contact op met het speciale team van a.s.r. hypotheken. Je kunt hen bellen, mailen of tijdens werkdagen zelfs live chatten met een medewerker.

Lees meer over hoe a.s.r. kan helpen bij betalingsproblemen met je hypotheek.


Birgit Johansson

Meer verhalen over Hypotheek

{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemiddag, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":true,"PEN_C_IDV2":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":true,"SCH_Pac_C_ASRNL":true,"SCH_Pdb_C_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"ARD_C_DB":true,"ARD_C_KLANTADVIES":true}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }