Ga naar de hoofdinhoud

2-daagse training Casemanagement

Inhoud van de training

Steeds meer bedrijven werken bij verzuim met het eigen regiemodel. Dit betekent dat je als werkgever samen met je werknemer verantwoordelijk bent voor de inzetbaarheid van de werknemer bij verzuim. De leidinggevende is hierbij de casemanager en daarmee het eerste aanspreekpunt voor de werknemer bij (dreigend) verzuim. De HR-professional van het bedrijf ondersteunt hem hierbij. 

Veel leidinggevenden en HR-professionals ervaren de complexiteit van hun rol als casemanager. Welke verantwoordelijkheid heb ik nu precies? En wat mag ik nu wel en niet vragen aan de medewerker, gezien de strengere privacyregels (AVG)? En wat mag je als leidinggevende verwachten aan ondersteuning van een HR-professional?

In de tweedaagse training Casemanagement maken we deze complexe materie begrijpelijk. Na afloop ben je in staat om goed te sturen op het eigen regiemodel, waardoor je het verzuim binnen je bedrijf beter kan managen.

Voor wie is de training?

De training is bedoeld voor leidinggevenden met de rol van casemanager en HR-professionals met verzuim in hun portefeuille. Deze cursus wordt gegeven in groepen van maximaal 12 personen.

Onderwerpen die aan bod komen

Tijdens dag 1 kijken we naar de rollen en verantwoordelijkheden van een casemanager. Daarbij gaan we uit van het eigen regie-/inzetbaarheidsmodel. De tweede dag is een praktische bijeenkomst waarbij we aan de slag gaan met concrete voorbeelden van situaties. Daarnaast oefenen we gespreksvaardigheden met hulp van een ervaren trainingsacteur.

Locatie

We kunnen de training in jouw bedrijf (incompany) aanbieden.

Kosten van de training

Voor deze training maken wij een offerte op maat. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Opleidingen van a.s.r. is een erkend opleidingsinstituut voor beroepsopleidingen. Daarom is deze training vrijgesteld van btw-heffing. 

Resultaat van de training

Met deze cursus:

  • krijg je inzicht in je eigen rol en verantwoordelijkheid als casemanager.
  • heb je inzicht in de rollen en verantwoordelijkheden van de betrokkenen binnen het verzuimproces: werknemer, bedrijfsarts, HRM.
  • ben je in staat om beter te sturen op de inzetbaarheid van jouw werknemer tijdens verzuim.
  • weet je wat je daadwerkelijk verplicht bent volgens de Wet Verbetering Poortwachter en de loonwaardebepaling.
  • weet je wat nodig is voor een goed sluitend dossier voor de poortwachterstoets van UWV en de WIA-keuring.
  • ben je in staat een effectief verzuimgesprek of preventief gesprek te voeren met jouw werknemer.  

{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedenacht, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }