Met de Inkomensverzekering 0-12 jaar kies je voor een totaaloplossing die bestaat uit verschillende inkomensverzekeringen die naadloos op elkaar aansluiten. Zo ben je verzekerd van een vlekkeloze voortgang van je verzekeringen en de bijbehorende dienstverlening tijdens de gehele ziekteperiode van je medewerker. En door te werken met één arbodienst wordt verspilling voorkomen, wat jou weer (extra) financieel voordeel oplevert.
Doorbetaling van loon bij ziekte in de eerste twee jaar
Als je medewerker ziek of arbeidsongeschikt wordt, ben je verplicht om in de eerste twee jaar minimaal 70% van het loon door te betalen. Hoeveel dat precies is, hangt af van wat er in de cao of in de arbeidsovereenkomst is afgesproken. Een verzuimverzekering vergoedt de kosten van het verzuim van je medewerkers. Je kunt er ook voor kiezen om je werkgeverslasten mee te verzekeren.
Doorbetaling van loon van zieke ex-medewerkers
Je kunt ervoor kiezen om eigenrisicodrager voor de Ziektewet te worden. Je bent dan ook verantwoordelijk voor de loondoorbetaling van medewerkers die ziek uit dienst zijn gegaan. Een Ziektewetverzekering vergoedt de loondoorbetaling van deze medewerkers.
Extra ondersteuning met de uitbreidingsmodules Ziektewet
Heb je een Ziektewetverzekering afgesloten? Dan kun je ook kiezen voor een aantal uitbreidingsmodules Ziektewet om je eigen risicodragerschap voor de Ziektewet goed in te vullen. Zo regel je dat jouw ex-medewerkers goede re-integratiebegeleiding krijgen als ze ziek uit dienst gaan. Je sluit deze modules samen af met de uitbreidingsmodules Verzuim.
Doorbetaling van loon bij arbeidsongeschiktheid in jaar 3 tot en met jaar 12
Als werkgever kun je ervoor kiezen om eigenrisicodrager te worden voor de WGA. Dit betekent dat je het loon van je arbeidsongeschikte medewerker moet doorbetalen tot en met het 12e ziektejaar. Je moet minimaal 70% van het loon doorbetalen tot aan het maximum WIA-dagloon. Als eigen risicodrager behoud je zelf de regie. Het verbeteren van je verzuimresultaten heeft direct invloed op de premie die je betaalt.
De AOV 3-12 jaar vergoedt de loondoorbetaling van je medewerkers. Ben je geen eigenrisicodrager voor de WGA? Dan betaal je een premie aan UWV en betalen zij de uitkering aan je medewerker. UWV zorgt dan ook voor de begeleiding van je arbeidsongeschikte medewerker, hier heb je zelf geen regie over.
De Inkomensverzekering 0-12 jaar is gericht op ondernemers in het midden- en kleinbedrijf. Voor bedrijven met meer dan 100 medewerkers bieden we maatwerkoplossingen. Neem voor een uitgebreid advies contact op met je adviseur.
Als werkgever blijf je natuurlijk eindverantwoordelijk. Maar je kunt er wel voor kiezen om al het regelwerk rondom verzuimbegeleiding en re-integratie uit handen te geven met de uitbreidingsmodules Arbobegeleiding en Re-integratiemanager. a.s.r. houdt dan de regie over elke ziektemelding en zorgt ervoor dat iedereen doet wat ze moeten doen zodat je medewerker snel weer aan de slag kan.
✔ Wij regelen de aansluiting bij de gerenommeerde arbodienst Zorg van de Zaak
✔ Wij zorgen voor de uitvoering van alle wettelijke verplichtingen van de arbodienst
✔ Professionele (medische) begeleiding van je zieke medewerkers
✔ Volledige vergoeding van de kosten voor alle noodzakelijke verrichtingen in het pakket
✔ Professionele casemanager van a.s.r. die het hele re-integratieproces begeleidt, alles regelt, je op wettelijke verplichtingen wijst en ervoor zorgt dat alle juiste acties worden genomen
✔ a.s.r. vergoedt 100% van de kosten voor re-integratie en begeleiding
Heb je de uitbreidingsmodule Arbobegeleiding én Re-integratiemanager? Dan gelden alle voordelen natuurlijk voor jou. Ook biedt deze combinatie de module Poortwachtergarantie. Dit houdt in dat wanneer je alle adviezen hebt opgevolgd en toch een boete krijgt van UWV, a.s.r. deze boete voor jou betaalt.
De Inzetbaarheidscoach (casemanager) van Zorg van de Zaak is het eerste aanspreekpunt voor werkgevers die vragen hebben over de dienstverlening binnen het arbopakket Brancheloket Groothandel. Wanneer je de gegevens van jouw inzetbaarheidscoach hebt, dan kan je direct telefonisch contact opnemen. Heb je die niet, dan kan je ze ook telefonisch bereiken op 088 - 277 8965 of mail naar contractenverzekeraars@zorgvandezaak.nl.
Heb je een algemene vraag over het Brancheloket Groothandel, dan kan je contact opnemen met onze klantenservice op 030 - 257 2920. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 17.30 uur. We helpen je graag.