Zakelijk pensioen Duurzame relatie met werkgevers Werkgevers ontzorgen met gedegen kennis en persoonlijke begeleiding

Werkgevers ontzorgen met gedegen kennis en persoonlijke begeleiding

04 augustus 2019

'We kiezen voor de langere termijn. We investeren daarom in duurzame relaties, met de maatschappij, maar zeker ook met klanten', stelt Paul Aalbers. Als Senior Relatiemanager Grootzakelijk Pensioenen staat hij dagelijks klaar om klanten te helpen met het uitvoeren van de pensioenregeling. 'Hoe groter het bedrijf, hoe complexer de pensioenregeling. Daarom ontzorgen wij je als werkgever met gedegen kennis en persoonlijke begeleiding.' 

In de grootzakelijke markt is een standaard pensioenregeling niet passend. Hoe groter het bedrijf, hoe meer maatwerk. 'Er zijn individuele pensioenafspraken, overnames en lopende pensioenregelingen vanuit eerder overnames. Dat maakt de kans op fouten groter. Daarom werken wij met vaste relatiemanagers voor de grootzakelijke markt, zo kunnen wij het proces goed inregelen en begeleiden. Wij staan klaar om te zorgen dat alles goed ingeregeld en begeleid wordt. We ontzorgen werkgevers en nemen complexe issues zo veel mogelijk weg.'

Geen contractduur

Een goede relatie, daar ligt de focus op bij a.s.r. 'Wij kennen geen contractduur, dat is uniek binnen de pensioenwereld. Sluit je een pensioenregeling bij ons af, dan kun je elk moment weg. Deze keuze verplicht ons om constant te optimaliseren. We moeten zorgen dat ons product altijd voldoet aan de nieuwste eisen, zo houden we werkgevers tevreden en zorgen we dat ze klant blijven', stelt Paul.

Dichtbij

'Bij a.s.r. geloven we dat een duurzame relatie essentieel is. We willen zo dicht mogelijk bij onze klanten staan. Dat kan alleen als je weet wat er speelt en echt luistert. Daarom zitten we regelmatig samen om tafel. Wij monitoren continu hoe het gaat en signaleren kansen en mogelijkheden. We bespreken de lopende zaken en kijken vooruit', licht Paul Aalbers toe. 'Dit gaat verder dan de pensioenregeling, ook zaken als duurzame inzetbaarheid bespreken we. Daarnaast delen we kennis die we op doen bij andere bedrijven, zo leren we van elkaar. Je merkt dat dit echt wordt gewaardeerd.'

Kennisdeling

Als er één specifiek onderwerp uit de diverse gesprekken naar voren komt en meer aandacht behoeft dan organiseert a.s.r. een seminar. Klanten en adviseurs brengen we bij elkaar voor kennisdeling. 'Duurzame inzetbaarheid is zo’n onderwerp. Een van onze bestaande pensioenklanten heeft een prijs gekregen voor het duurzame inzetbaarheidsbeleid. Deze klant geven wij een podium om te laten zien wat ze doen, onze andere klanten kunnen daar weer van leren. Samen kom je verder.'  

Tevreden werknemers 

Ontzorgen is niet alleen gericht op de werkgever, maar ook op de medewerkers. 'Onze ervaring leert dat een werkgever een tevreden klant is, als de werknemers ook tevreden zijn. Onvrede over pensioen komt vaak doordat de werknemers te weinig kennis hebben. AIs je werknemers vraagt: Is je pensioen goed geregeld? Dan zegt iedereen: ja. Maar vaak blijkt vlak voor de pensioendatum dat dit niet het geval is. "Als ik dat had geweten..", klinkt het dan. Daarom maken onze pensioendeelnemers ervan bewust dat ze juist nu invloed hebben op het inkomen voor later. Hoe eerder je begint met extra pensioenopbouw, hoe groter de kans op een passend pensioen. We wijzen ze ook op de risico’s die ze lopen en bieden passende oplossingen. Om deelnemers bewust te maken en te activeren hebben we ons klantactivatiemodel ontwikkeld. We zien dat dit echt werkt, pensioendeelnemers worden significant actiever.’

Pensioen
Uschi Braun

Meer verhalen over Werknemers Pensioen