Nieuw pensioenportaal

Toegang nieuw pensioenportaal

Als adviseur wilt u klanten graag goed adviseren. U helpt hen bij het kiezen van het juiste product en ontzorgt ze in het beheer. Bij a.s.r. begrijpen we dat en we denken met u mee wat het beste is voor uw klant. In september krijgt u als adviseur toegang tot het nieuwe pensioenportaal. Zodra de nieuwe offerte voor u beschikbaar is, ontvangt u een bericht met daarin de link om in te loggen.

Inloggen in het nieuwe pensioenportaal via Cockpit

Via Cockpit heeft u met één inlog toegang tot alle producten van a.s.r. Inloggen in uw nieuwe pensioenportaal verloopt altijd via Cockpit. Eerder heeft u informatie ontvangen over hoe Cockpit werkt. Zie hierboven hoe het werkt. Als u al een Cockpit-account heeft, kunt u gewoon uw bestaande account gebruiken om in te loggen.

Ieder advieskantoor heeft een hoofdaccount. De eigenaar van dit hoofdaccount kan eenvoudig collega’s autoriseren en verschillende rollen toekennen.

Uitnodiging nieuw pensioenportaal

U heeft een e-mail ontvangen, waarin u bent uitgenodigd een kijkje te nemen in het nieuwe pensioenportaal. Let op: u bent één van de eerste adviseurs die toegang heeft tot het nieuwe pensioenportaal. Gebruik daarom de button in de e-mail die u heeft gekregen. Of log in via  onderstaande button. Logt u rechtstreeks in via Cockpit, dan is het nieuwe pensioenportaal nog niet zichtbaar.

Log in via Cockpit in het Pensioenportaal

Heeft u hulp nodig met inloggen? Of heeft u andere vragen over uw account in Cockpit? Neem dan contact op met onze Service Desk Zakelijk via (030) 257 86 98. Of stuur een e-mail naar servicedesk.zakelijk@asr.nl.

Dit is nu al beschikbaar in het nieuwe pensioenportaal

U kunt nu al kennismaken met ons nieuwe pensioenportaal. Maar nog niet alle functionaliteiten zijn in het nieuwe pensioenportaal beschikbaar. 

In het nieuwe pensioenportaal kunt u offertes maken voor basis- en nettoregelingen.

Wilt u een offerte maken en zijn in het nieuwe pensioenportaal nog niet alle benodigde onderdelen beschikbaar? Maak dan uw offerte nog in het huidige offerteportaal of neem contact op met uw contactpersoon bij a.s.r. 

Nu in het nieuwe pensioenportaal:
  • U kunt Nederlandtalige offertes maken in een volledig vernieuwde offerteflow, voor bruto- en netto-pensioenregelingen.
  • U kunt ook conceptberekeningen maken.
  • U heeft inzicht in de te verwachte kosten en premies voor de komende 5 jaar.
  • Als er vrijwillig Anw wordt aangeboden, heeft u ook inzicht in de te verwachten kosten voor Anw.
  • Het is eenvoudig om een netto-pensioenregeling toe te voegen of te verwijderen.
  • De gegevens die u invoert worden tussentijds opgeslagen.
  • De berekeningen volgen de URM-systematiek.
     
Hier werken we aan
  • Mogelijkheid om Engelstalige offertes uit te brengen.
  • Het is nog niet mogelijk om offertes te maken op basis van Wet toekomst pensioenen (Wtp). Wilt u klant toch een offerte op basis van de Wtp? Neem dan contact op met uw contactpersoon bij a.s.r.
  • Het is nog niet mogelijk om offertes met een gelijkblijvende premie (vlakke premie) uit te brengen.
  • Er kunnen nog geen kosten voor een Netto-pensioenregeling en knipbedragen worden doorgerekend in het portaal. Zet in deze gevallen zoveel mogelijk gegevens klaar en neem contact op met uw contactpersoon bij a.s.r. Wij zetten de aangepaste offerte voor u klaar.
  • Salaris,- en adviseurspakket-koppelingen.
  • Eind oktober is ook het werkgeversportaal beschikbaar is. Vanaf dat moment heeft u via het pensioenportaal direct toegang tot het werkgeversportaal van uw nieuwe klanten.
Voor vragen

Voor vragen over de nieuwe pensioenadministratie of over het gebruik van de nieuwe portalen, kunt u terecht bij uw accountmanager of uw commercieel relatiebeheerder. Of u kunt gebruikmaken van het Contactformulier. Dan bellen we u terug.

{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedenacht, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"BA_C_PIBB":false,"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false,"ZO_C_DAV_SERVICE":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }