Ga naar de hoofdinhoud

Cockpit en Mijn pensioenportaal

Als adviseur wilt u klanten graag goed adviseren. U helpt hen bij het kiezen van het juiste product en u ontzorgt ze in het beheer. Via het adviseursportaal van a.s.r. Cockpit heeft u met één inlog toegang tot alle producten van a.s.r. Ook het inloggen in uw nieuwe pensioenportaal verloopt altijd via Cockpit.

Inloggen in het nieuwe pensioenportaal via Cockpit

In de video hieronder ziet u hoe Cockpit werkt.

Via Cockpit heeft u toegang tot Mijn pensioenportaal, het pensioenportaal van uw klanten met een pensioenregeling in het Werknemerspensioen. U kunt vervolgens in dit portaal mutaties invoeren. Vanuit Cockpit kunt u nu direct doorlinken naar een bepaald contract. 

Collega's autoriseren
Ieder advieskantoor heeft een Cockpit hoofdaccount. De eigenaar van dit hoofdaccount kan eenvoudig collega’s autoriseren en verschillende rollen toekennen. Bekijk in deze video hoe u accounts beheert en gebruikers toevoegt.

Offertes maken in Cockpit
Bekijk hier hoe u een offerte maakt voor een pensioenregeling in het Werknemerspensioen via Cockpit.

Heeft u hulp nodig met inloggen? Of heeft u andere vragen over uw account in Cockpit? Neem dan contact op met onze Service Desk Zakelijk via (030) 257 86 98. Of stuur een e-mail naar servicedesk.zakelijk@asr.nl.

Nieuw offerteportaal pensioenen

Veel adviseurs maken al gebruik van ons nieuwe offerteportaal. Er komen telkens weer nieuwe functionaliteiten beschikbaar in dit portaal. 

Wilt u een offerte maken en zijn in het offerteportaal nog niet alle benodigde onderdelen beschikbaar? Neem dan contact op met uw contactpersoon bij a.s.r. 

Nu beschikbaar in het offerteportaal
  • Nederlandstalige offertes uitbrengen voor bruto-pensioenregelingen en combi bruto- en netto-pensioenregelingen; 
  • Offertes uitbrengen voor Wtp-pensioenregelingen met gelijkblijvende (vlakke) premie; 
  • Offertes uitbrengen voor Wtp-pensioenregelingen met met eerbiedigende werking;
  • U kunt ook conceptberekeningen maken;
  • U heeft inzicht in de te verwachte kosten en premies voor de komende 5 jaar;
  • Als er vrijwillig Anw wordt aangeboden, heeft u ook inzicht in de te verwachten kosten voor Anw;
  • De gegevens die u invoert worden tussentijds opgeslagen;
  • De berekeningen volgen de URM-systematiek.
Hier werken we nog aan in het offerteportaal
  • Engelstalige offertes uitbrengen;
  • Offertes uitbrengen voor Wtp-pensioenregelingen met gelijkblijvende (vlakke) premie EN compensatie. Neem hiervoor contact op met uw contactpersoon bij a.s.r. Deze regelingen kunnen ook nog niet geadministreerd worden;
  • Kosten doorrekenen voor Netto-pensioenregeling en knipbedragen. Zet in deze gevallen zoveel mogelijk gegevens klaar en neem contact op met uw contactpersoon bij a.s.r. Wij zetten de aangepaste offerte voor u klaar.
Nu beschikbaar in het portaal voor de werkgevers 

U heeft via Cockpit direct toegang tot Mijn pensioenportaal van uw klanten in het Werknemerspensioen.

  • Mijn pensioenportaal is beschikbaar in het Nederlands;
  • Mijn pensioenportaal is beschikbaar in het Engels.

Hier werken we nog aan in het portaal voor de werkgevers
  • Mijn pensioenportaal is beschikbaar in het Engels. In latere releases wordt de voorkeurtaal ook 'vast gehouden'. Dan volgen ook de Engelstalige (juridische) documenten;
  • In Q3 komt naar verwachting de pagina 'Ingediende wijzigingen' beschikbaar;
  • In oktober komt naar verwachting de pagina 'Uw geldzaken'  beschikbaar;
  • Begin 2025 zijn de details te zien van een zuiver Netto-pensioenregeling in het Werknemerspensioen in Mijn pensioenportaal. De mutaties kunnen hiervoor ook nog niet doorgeven worden via het portaal. Neem contact op met uw contactpersoon bij a.s.r. als u hulp nodig heeft bij een zuiver Netto-pensioenregeling.
Voor vragen

Voor vragen over de nieuwe pensioenadministratie of over het gebruik van de nieuwe portalen, kunt u terecht bij uw accountmanager of uw commercieel relatiebeheerder. Of u kunt gebruikmaken van het Contactformulier. Dan bellen we u terug.

{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 10000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemiddag, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }