Juridische hulp tijdens de WIA-periode van je medewerker

De specialist Bezwaar en Beroep voert zowel bezwaar- als beroepszaken wanneer beslissingen vanuit UWV niet duidelijk of onvolledig zijn. Als wij bijvoorbeeld het ziekteproces van de werknemer nauwgezet hebben gevolgd en ons niet kunnen vinden in de uitkomst van de WIA-keuring. Zo kunnen wij met professionele ogen kijken of jij als werkgever wel het juiste percentage aan uitkering moet betalen. Je kunt het zien als een second opinion. Lees hieronder meer over de specialist Bezwaar en Beroep. 
De specialist Bezwaar en Beroep
  • adviseert je tijdens de WIA-periode over afgegeven beslissingen van UWV;
  • bespreekt mogelijkheden vanuit a.s.r. om na instroom van de werknemer in de WIA de schade te beperken. 
Kan namens jou als werkgever bezwaar maken in de volgende situaties
  • bij toekenning van een WGA-uitkering terwijl je een IVA-uitkering had verwacht;
  • tegen het door UWV vastgestelde arbeidsongeschiktheidspercentage;
  • tegen de uitkomst van een door onze arbeidsdeskundige, door je (ex-)werknemer of door jou aangevraagde herbeoordeling;
  • als je van mening bent dat de WGA-uitkering ten onrechte of tot een te hoog bedrag is vastgesteld;
  • als UWV geen wettelijke herbeoordeling verricht aan het einde van de loongerelateerde WGA-uitkering. Of in plaats daarvan slechts een ambtshalve beslissing stuurt waaraan geen actueel medisch/arbeidsdeskundig onderzoek ten grondslag ligt.* 
*Wij maken hier altijd bezwaar tegen op grond van het zorgvuldigheids- en motiveringsbeginsel. Vaak moet UWV dan alsnog een volledig medisch - en soms ook een arbeidsdeskundig onderzoek - laten uitvoeren. Hierdoor valt in de meeste gevallen het arbeidsongeschiktheidspercentage lager uit en wordt er alsnog een IVA-uitkering toegekend. 
Ervaring van een werkgever
  • Onze specialist Bezwaar en Beroep vecht een beslissing van UWV succesvol aan toon
Vragen?

Heb je een vraag over onze WGA-dienstverlening of wil je weten wat we voor jouw arbeidsongeschikte medewerker kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op via reintegratiewga@asr.nl of 030-2780440. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 08.00 uur tot 17.30 uur. 

Wij helpen je graag
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemorgen, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e", "Of lees meer over Oekra\u0026iuml;ne en\u0026nbsp;\u003ca href=\"/verzekeringen/oekraine\"\u003eje hypotheek of verzekeringen van a.s.r.\u003c/a\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ je antwoord in een paar woorden", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"PEN_C_IDV2":true,"BA_C_PIBB":true,"KS_HD_C_MIJNASR":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":true,"SCH_Pac_C_ASRNL":true,"SCH_Pdb_C_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"ZO_C_DAV_SERVICE":true}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }