De premie voor je collectieve inkomensverzekeringen wordt elk jaar opnieuw vastgesteld. Deze herberekening vindt na afloop van de eerste contractperiode voor het eerst plaats. Op basis van de gegevens van je bedrijf en je bedrijfstak berekenen we de premie voor jouw bedrijf. Daarbij kijken we bijvoorbeeld naar wat het verzuim is geweest. Of hoeveel uitkeringen we gedaan hebben. In oktober of november staat je premievoorstel met het premiepercentage voor 2021 voor je klaar in het Werkgeversportaal In het premievoorstel kun je zien of je premiepercentage gelijk is gebleven, is verlaagd of is verhoogd.
-
Het premiepercentage uit je premievoorstel vermenigvuldig je met je verzekerd bedrag. Zo kun je de premie berekenen die je gaat betalen in 2021. Uiteraard kan dit variëren als je bijvoorbeeld nieuwe medewerkers aanneemt of als de salarissen van je medewerker stijgen.
-
Heb je naast je collectieve inkomensverzekeringen een uitbreidingsmodule Arbobegeleiding of Arbosignaal en Re-integratiemanager? Lees dan even verder. Eerder dit jaar ben je namelijk geïnformeerd over het aanbod van de uitbreidingsmodules vanaf 1 oktober 2020. Dit komt op het volgende neer:
Verzuim
Uitbreidingsmodule Arbobegeleiding met uitbreidingsmodule Re-integratiemanager
Verzuim
Uitbreidingsmodule Arbosignaal met uitbreidingsmodule Re-integratiemanager
Ziektewet
Uitbreidingsmodule Ziektewet-begeleiding met uitbreidingsmodule Ziektewet-administratieMeer informatie is te vinden in onze brochures over de uitbreidingsmodules. Ook het tarief van de uitbreidingsmodules wordt jaarlijks opnieuw vastgesteld. Je betaalt een vast bedrag per medewerker. Hieronder lees je meer informatie.
Algemene Brochure Uitbreidingsmodules geldig vanaf 1/10/2020
Tarievenbrochure voor de Uitbreidingsmodules geldig vanaf 1/1/2021 -
Het is belangrijk dat je wijzigingen in je medewerkersgegevens binnen 30 dagen via het Werkgeversportaal aan ons doorgeeft. Zo blijft je premie altijd afgestemd op je actuele situatie en kunnen ziekmeldingen direct door ons in behandeling worden genomen. Wijzigingen die voor 1 december door ons ontvangen zijn, worden meegenomen in de premie voor januari 2021.
Bekijk de handleiding Doorgeven wijzigingen in het Werkgeversportaal voor een uitleg hoe je snel en eenvoudig je medewerkersgegevens invoert en wijzigt.
Ben je veel tijd kwijt met het handmatig doorvoeren van de wijzigingen?
Misschien is onze salariskoppeling dan iets voor jou. Het is namelijk mogelijk om je salarispakket te koppelen aan onze verzekeringsadministratie. Wijzigingen van medewerkersgegevens en in- en uitdiensttredingen worden dan automatisch vanuit jouw salarispakket in het administratiepakket van a.s.r. Zo ben je altijd goed verzekerd! -
Op onze inlogpagina kun je inloggen in het Werkgeversportaal. Als inloggen niet lukt, omdat je je inloggegevens kwijt bent, lees dan deze tips:
- Heb je al eerder in het Werkgeversportaal ingelogd, maar ben je je gebruikersnaam of wachtwoord vergeten? Klik dan op de button ‘Vergeten?’. Je ontvangt per e-mail je gebruikersnaam of een nieuw wachtwoord.
- Heb je niet eerder ingelogd en ben je je inloggegevens kwijt? Stuur dan een e-mail naar inkomen.relatiebeheer@asr.nl onder vermelding van 'Opvragen inloggegevens' met daarin de volgende gegevens:
- klantnummer;
- bedrijfsnaam;
- het e-mailadres waar je mee wil inloggen;
- de bevestiging, dat de eigenaar van dit e-mailadres gerechtigd is de gegevens op te vragen en gerechtigd is alle gegevens van het contract in te kunnen zien;
- raamwerknummer of polisnummer.
-
Na afloop van de eerste contractperiode wordt de premie voor jouw inkomensverzekeringen elk jaar opnieuw vastgesteld. Bij de bepaling van de hoogte van de premie kijken we naar:
- het aantal medewerkers en hun leeftijden;
- het (maximum) verzekerd loon van je medewerkers;
- het soort werkzaamheden van je medewerkers;
- het gemiddelde verzuim in de sector waaronder je bedrijf valt (alleen bij Verzuimverzekering);
- het verzuim binnen je bedrijf (bij Verzuim- en Ziektewetverzekering);
- het gemiddeld aantal werknemers met een WIA-uitkering in de sector waaronder je bedrijf valt (alleen bij WIA-verzekeringen);
- het aantal medewerkers in jouw onderneming dat in de drie voorgaande jaren een WIA-uitkering heeft ontvangen (alleen bij WIA-verzekeringen);
- het aantal medewerkers met een vast en tijdelijk dienstverband (bij Ziektewetverzekering);
- de keuzes die je maakt voor de dekking (eigen risico, dekkingspercentages, werkgeverslasten, indexatie);
- eventueel toegepaste kortingen of toeslagen;
- de (verwachte) AOW-leeftijd van je medewerkers.
In het premievoorstel vind je het premiepercentage voor 2021.
-
- Een goed verzuimbeleid heeft een positieve invloed op het verzuimpercentage in je bedrijf en dus ook op de premie die je betaalt. Denk aan het actief voeren van een verzuimbeleid, het doen aan preventie, het vroegtijdig signaleren van mogelijk verzuim in je bedrijf en het tijdig inschakelen van een bedrijfsarts. Heb je hierbij hulp nodig? Neem dan contact op met onze afdeling Re-integratie Management. Lees op de pagina Deze professionals helpen je bij verzuim wat zij voor je kunnen betekenen.
- Het a.s.r. Vitality programma. Als werkgever zorg je graag goed voor je mensen. Je gunt iedereen een goede gezondheid. Bewegen helpt mensen mentaal en fysiek gezonder te maken. Het draagt bij aan productievere medewerkers, meer plezier op de werkvloer én minder ziekteverzuim. a.s.r Vitality helpt je medewerkers voldoende te bewegen door ze wekelijks en maandelijks te belonen. Ben je benieuwd hoe het werkt? Klik op de button!
-
De hoogte van de premie voor je Verzuimverzekering wordt bepaald aan de hand van meerdere factoren. Naast het verzuim binnen je bedrijf hebben ook de volgende factoren invloed op de premie:
- het aantal medewerkers en hun leeftijden;
- het (maximum) verzekerd loon van je medewerker;
- het soort werkzaamheden van je medewerkers;
- het gemiddelde verzuim in de sector waaronder je bedrijf valt;
- het verzuim binnen je bedrijf;
- de keuzes die je maakt voor de dekking (eigen risico, dekkingspercentages, werkgeverslasten, indexatie);
- eventueel toegepaste kortingen of toeslagen;
- de (verwachte) AOW-leeftijd van je medewerkers.
-
In januari 2021 staat er in het Werkgeversportaal een nieuwe polis voor je klaar. Op deze polis vind je de nieuwe premiepercentages voor 2021.
Neem dan contact op met je adviseur of met de afdeling Relatiebeheer op telefoonnummer +31-302784140. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 17.30 uur. Of stuur een mail naar inkomen.relatiebeheer@asr.nl. Wij helpen je graag.