Home Blogs van a.s.r. Het beweegdagboek van Charlottha: hardlopen en fitness

Het beweegdagboek van Charlottha: hardlopen en fitness

23 september 2021

Charlottha (27) probeert elke dag te bewegen. Hardlopen, fitness of pilates: door minstens dertig minuten per dag te bewegen zit ze lekkerder in haar vel. “Thuis werken betekent minder in beweging zijn, dus is iedere dag 30 minuten bewegen voor mij onmisbaar. Anders voel ik me niet zo goed.” Benieuwd naar haar beweegdagboek? Je leest het hier!

Over Charlottha

De week van Charlottha

Dag Activiteit Duur Aantal Vitality Punten
Maandag Hardlopen 60 minuten 300
Dinsdag Pilates 30 minuten -
Woensdag Sprint en HIIT 60 minuten 300
Donderdag Fitness
30 minuten -
Vrijdag Yoga 30 minuten -
Zaterdag Trailrunning 70 minuten 300
Zondag Fitness 30 minuten -
  

Maandag
Vandaag gingen we naar de Universiteit Utrecht om een nieuwe hardlooproute van 5 km te proberen. Nieuwe plekken ontdekken is een van mijn favoriete redenen om te hardlopen. Zo kwamen we vandaag landgoed Oostbroek tegen in het Kromme Rijngebied. Wat mooi zeg! Uiteindelijk hebben we nog net geen 10 km hardgelopen.

Hoe gemotiveerd was je vandaag om te gaan bewegen en waarom? 😁 of 🙂 of ☹️ 

Ik begon vorig week bij een nieuwe baan en heb een beetje stress. Maar als ik eenmaal buiten ben voel ik me altijd heel lekker!

Dinsdag
Vandaag was een drukke dag. Hierdoor heb ik pas ‘s avonds na het eten pilates gedaan. Pilates is prima om te doen zo vlak na een maaltijd. Ik woon in een appartement en door pilates doe ik een stevige workout zonder mijn buren ermee lastig te vallen. Ook fijn!

Op een schaal van één tot vijf, welk cijfer geef je jouw work-out vandaag?

4. Soms geniet ik van een comfortabele fitnessworkout binnenshuis.

Woensdag
Laatst heb ik nieuwe hardloopschoenen gekregen. Die heb ik vandaag voor het eerst uitgeprobeerd. Ze bevallen super goed! Normaal gesproken gaan we sprinten in het Wilhelminapark, maar vandaag wilden we een ander plekje ontdekken. Het werden intervalsprints in Park Oosterspoorbaan, gevolgd door 15 minuten HIIT in Park Voorveldse Polder. Superveel mooie bloemen overal!

Donderdag
Vandaag heb ik gefitnesst. Omdat ik gisteren een harde cardiosessie heb gedaan, doe ik vandaag een upper body- en abs-workout. Daarna ben ik lekker gaan frisbeeën en hebben we een ijsje gegeten met vrienden in het Griftpark.

Wat vond je het leukste aan bewegen vandaag?

Ik doe al een tijdje aan fitness, dus het is toch fijn om te zien dat mijn mobiliteit, flexibiliteit en kracht verbeteren. Leuk om te zien dat ik vandaag mijn benen recht kon houden tijdens de buikoefeningen.

Vrijdag
We gaan morgen hardlopen in Lage Vuursche, dus ik doe vandaag rustig aan met een yogasessie. Tijdens de sessie maakte ik gebruik van halters, waardoor het een zwaardere workout werd dan ik had verwacht. Toch was het fijn, en ik voel me goed!

Het is bijna weekend! Waar haalde jij vandaag motivatie vandaan?

Thuis werken betekent minder in beweging zijn, dus is 30 minuten bewegen iedere dag voor mij onmisbaar. Anders voel ik me niet zo goed. Dat motiveert mij om in beweging te blijven!

Zaterdag
Vandaag hebben we onze fietsen gepakt en zijn we naar naar Lage Vuursche gereden om 10 km te hardlopen. We komen uit Zuid-Afrika, waar veel heuvels zijn. We genieten van de Nederlandse vlaktes, omdat we hier lekker snel kunnen hardlopen zonder veel vermoeidheid, maar we zijn benieuwd of de mountainbikeroutes misschien wat variatie kunnen brengen. 

Deze veelzijdige route was geweldig! We liepen langzamer dan normaal, maar genieten er net zoveel van. Na afloop trakteerden we onszelf op smakelijke pannenkoeken bij De Vuursche Boer.

Hoe gemotiveerd was je vandaag om te bewegen? En waarom?

Heel gemotiveerd, omdat we weer een nieuwe plaats ontdekten, veel van de mooie bossen mochten zien en op pad veel vriendelijke fietsers tegenkwamen.

Zondag
Gisteren was supervermoeiend! Vandaag weer rustiger aan in huis met een low impact high intensity fitnessworkout - boven- en onderlichaam, met buikspieren en cardio.

Wat zat er vandaag mee? En wat zat er tegen?

De trainer is super tof en motiverend! Het was ook een interessante work-out, wat het ook prettig maakt.

De gouden tip van Charlottha 

Iedere dag is een nieuw begin en een mogelijkheid om het weer opnieuw te proberen. Je hoeft niet te wachten totdat een nieuwe week aanbreekt om weer te beginnen.

Ook meedoen?

Wil jij net als Charlottha alles uit je dag halen? Met het beloningssysteem van a.s.r. Vitality gaat dat lukken!

Het werkt simpel: jij beweegt, wij belonen. Door stappen te zetten of je hartslag te verhogen, verdien je Vitality Punten. Die punten kun je inwisselen voor de leukste wekelijkse, maandelijkse en jaarlijkse beloningen. Scoor bijvoorbeeld wekelijks een cadeaukaart van Bol.com, Zalando of Intersport en verdien maandelijks cashback op je Apple Watch of Fitbit. Wat dacht je van jaarlijkse cashback op je aanvullende zorgverzekering bij a.s.r. of Ditzo?

Bekijk snel wat a.s.r. Vitality voor jou kan betekenen!

Ook meedoen met a.s.r. Vitality?
Ook meedoen?

Wil jij net als Charlottha alles uit je dag halen? Met het beloningssysteem van a.s.r. Vitality gaat dat lukken!

Het werkt simpel: jij beweegt, wij belonen. Door stappen te zetten of je hartslag te verhogen, verdien je Vitality Punten. Die punten kun je inwisselen voor de leukste wekelijkse, maandelijkse en jaarlijkse beloningen. Scoor bijvoorbeeld wekelijks een cadeaukaart van Bol.com, Zalando of Intersport en verdien maandelijks cashback op je Apple Watch of Fitbit. Wat dacht je van jaarlijkse cashback op je aanvullende zorgverzekering bij a.s.r. of Ditzo?

Bekijk snel wat a.s.r. Vitality voor jou kan betekenen!

Vitality

Meer verhalen over a.s.r. Vitality