Home Blogs van a.s.r. Het beweegdagboek van Stéfani: wandelen en kickfun

Het beweegdagboek van Stéfani: wandelen en kickfun

23 december 2021

Stéfani (35) werkt, brengt de kids naar school én probeert dagelijks te bewegen. Hoe ze dat doet? Door haar beweegmomenten slim in te plannen. Door een stuk te wandelen tijdens haar lunchpauze, haar kinderen fietsend naar school te brengen en te sporten op momenten die zij prettig vindt. Zo haalt ze met gemak haar weekdoel! Lees hier het hele beweegdagboek van Stéfani.

Over Stéfani

De week van Stéfani

Dag Activiteit Duur Aantal Vitality Punten
Maandag Hardlopen 30 minuten 100
Dinsdag Tennis  60 minuten 100
Woensdag Wandelen   100
Donderdag Kickfun 60 minuten 200
Vrijdag Wandelen   100
Zaterdag Xcore 30 minuten 50
Zondag Wandelen 60 minuten 50
Maandag

Maandag is de start van een nieuwe week met nieuwe kansen. Opstaan en gaan! Mijn man zorgt ‘s ochtends dat de kids op tijd op school zijn en ik ren de deur uit voor een loopje voordat ik mijn werkweek achter de laptop start. Dat moment voor mezelf aan het begin van de dag geeft me een goed gevoel en volop energie. Een korte lunchwandeling tussen de bedrijven door sla ik niet over. Heerlijk om even frisse lucht op te snuiven! Zo kan ik er ’s middags weer tegenaan. Na schooltijd speel ik mee met de kinderen in de speeltuin en klim ik naar boven in de klimtoren.

Vandaag heb ik 9.713 stappen gezet!

Dinsdag

’s Ochtends breng ik de kinderen op de fiets naar school en hoelahoep ik nog even 10 minuutjes. Vandaag is een drukke werkdag met veel schermtijd. De lunchwandeling is op zo’n dag als vandaag dan ook heel welkom. Met een halfuurtje flink doorstappen, heb ik toch een gezond ommetje gedaan. 

‘s Middags volgt mijn jongste zoon een proefles tennis. Tijdens zijn les sta ik zelf ook een uurtje op de baan. Heerlijk om midden op de dag even een balletje te slaan. Dit vind ik een groot voordeel van plaats- en tijdonafhankelijk werken. Zo ben ik flexibeler om te sporten op de momenten dat ik dat graag wil. ’s Avonds sporten vind ik namelijk niet fijn, maar dit betekent wel dat ik ‘s avonds nog even achter de laptop kruip.

Woensdag

’s Ochtends breng ik de kinderen met de fiets naar school en ga ik zelf aan het werk. Een halfuurtje voordat de school uit is, fiets ik er naartoe. Hierdoor creëer ik een moment om wat extra stappen te zetten. In de buurt van school wandel ik totdat de bel gaat. ’s Middags heeft mijn oudste zoon hockeytraining en speel ik buiten met mijn jongste zoon.

Donderdag

Vandaag zit ik weer een flink aantal uren achter de laptop. Om toch een beetje aan beweging toe te komen, wandel ik tijdens een telefonisch overleg van een uur. De lunchpauze schiet er helaas bij in.

Elke donderdagavond doe ik aan het begin van de avond een les kickfun in de sportschool. Meestal kijk ik hier enorm naar uit, maar ook als ik een keertje geen zin heb, ga ik toch. Afspraak is afspraak! Als ik er eenmaal ben, is het altijd leuk.  

Kickfun is een heerlijke manier om mijn hoofd leeg te maken! 

Vrijdag

Vrijdagochtend breng ik de jongens met de fiets naar school en haal ik de boodschappen. Ik wandel een kort rondje, maar verder houd ik een rustdag en ben ik druk met andere dingen.

Zaterdag

Ik had me voorgenomen om te hardlopen. Vrijdagavond had ik mijn hardloopkleding al klaargelegd, maar helaas kwam het met bakken uit de lucht vallen. Met een beetje miezer ga ik meestal wel, maar nu zag ik het echt niet zitten. In plaats van hardlopen deed ik een online lesje xcore. De rest van de dag kom ik niet aan sporten toe in verband met zwemles van de kinderen, sinterklaasfeest en kraambezoek.

Zondag

Ik had me voorgenomen om naar de sportschool te gaan, maar ik kreeg zaterdagavond een appje of ik mee ging wandelen. Wandelen vind ik een leuke manier om bij te praten met een vriendin terwijl ik tegelijkertijd actief bezig ben. Druk kletsend lopen we met gemak 5 kilometer en voordat we er erg in hebben, is het alweer een uur later.

De gouden tip van Stéfani

Maak jezelf bewust. Gebruik een stappenteller om te meten wat je dagelijkse beweging is, en laat je uitdagen om daar verbetering in te brengen!

Kom in beweging met a.s.r. Vitality

Door stappen te zetten, je hartslag te verhogen, fietsritten te maken of een sportles te volgen, verdien je Vitality Punten. Jouw verdiende punten kun je inwisselen voor wekelijkse, maandelijkse en jaarlijkse beloningen. Verdien bijvoorbeeld elke week spaartegoed voor cadeaukaarten van Bol.com of Zalando, krijg iedere maand cashback op een Apple Watch of Fitbit en scoor aan het einde van het jaar cashback op je aanvullende zorgverzekering bij a.s.r. of Ditzo. Ook kun je de punten inwisselen voor een donatie aan een goed doel!

Ook meedoen?

Vitality

Meer verhalen over a.s.r. Vitality