Ga naar de hoofdinhoud
Hof Hoorneman bankiers, Pensioenen, Pensioenfonds

Van pensioenfonds in eigen beheer naar Werknemers Pensioen

03 december 2019

‘Dat is echt een goede bank, hoor.’ Hier zullen inmiddels veel mensen Hof Hoorneman Bankiers van herkennen. Volgens Jaco Aardoom, managing director bij Hof Hoorneman Bankiers, is er een overduidelijke reden voor deze radio testimonial: de persoonlijke en professionele benadering, gecombineerd met online gemak. ‘Dit is heel kenmerkend voor ons bedrijf. Daarom willen we dat ook voor onze eigen medewerkers, zeker als het gaat om hun pensioen.’ Jaco vertelt hoe Hof Hoorneman Bankiers met deze combinatie het verschil maakt voor hun klanten, en hoe dat een rol speelde in de overstap naar het Werknemers Pensioen van a.s.r. 

Wat doet Hof Hoorneman Bankiers?

‘We helpen onze klanten bij de opbouw en groei van hun vermogen. Binnen onze aanpak stellen we gezamenlijk een beleggingsmix samen, passend bij de wensen van de klant. Hiermee kunnen onze klanten vermogen opbouwen, hun vermogen laten groeien en meer inkomen uit hun vermogen genereren. Bij Hof Hoorneman Bankiers helpen we dus mensen. Dat doen we met onze beleggingsaanpak en daarbij kiezen we voor een persoonlijke benadering. Dit benadrukken we in onze campagne met testimonials.’

Onze klanten zien precies in welke bedrijven ze op dat moment beleggen.

Wat betekent een persoonlijke benadering voor Hof Hoorneman Bankiers?

‘Ongeveer twee jaar geleden namen Najib Nakad, Adriaan Wijt en ik het stokje over van oprichters Fried van ‘t Hof en Piet Hoorneman. Het belang van één-op-één contact tussen de klant en de private banker hebben zij ons meegegeven. Je ziet vaak bij andere partijen dat je als klant - ongeacht hoe groot je vermogen is - aan een team van experts wordt overgelaten. Bij Hof Hoorneman Bankiers heb je één aanspreekpunt. Niet iemand die na een jaar weer vervangen wordt, maar iemand die vaak voor de lange termijn een vertrouwensband met je opbouwt. Want wij geloven in de kracht van langetermijnrelaties. Als je de behoefte van je klant begrijpt, kun je uitstekende service bieden.’

Hoe belangrijk is online gemak binnen jullie dienstverlening?

‘Dankzij de persoonlijke relatie met onze klanten weten wij heel goed wat hun behoeften en verwachtingen zijn. Online gemak door middel van onze Hof Hoorneman app is daar een voorbeeld van. Hierbij letten we nauw op de gebruikerservaring. De app is volledig afgestemd op de behoefte van de klant. Zo zien onze klanten precies in welke bedrijven ze op dat moment beleggen. En kunnen ze 24/7 de waarde van hun beleggingen volgen. We bieden onze klanten hiermee een uniek inzicht in hun vermogensopbouw. En dat willen we ook voor onze eigen medewerkers als het gaat om hun pensioenopbouw. Dat is ook een van de redenen waarom we op zoek gingen naar een nieuwe pensioenoplossing.’

Jaco Aardoom, Pensioenen

Online inzicht: dat willen we ook voor onze eigen medewerkers als het gaat om hun pensioenopbouw.

Waarom stapten jullie van een eigen pensioenfonds over naar het Werknemers Pensioen?

‘Als vermogensbeheerder zijn we voortdurend bezig met het vermogen van onze klanten. Het was voor ons dus logisch om een eigen pensioenfonds te beheren. Maar ons pensioenfonds, Goudse Haven, was misschien wel het kleinste pensioenfonds van Nederland. Met het oog op de lange termijn hebben we gekeken naar een pensioenoplossing met meer mogelijkheden voor onze medewerkers. Bijvoorbeeld online inzicht in de pensioenopbouw en keuzes zoals doorbeleggen na pensioenleeftijd. Samen met adviseurs hebben we Goudse Haven opgeheven en het Werknemers Pensioen van a.s.r. geïmplementeerd. Je kunt tijdens zo’n proces niet zonder goede begeleiding. De manier waarop a.s.r. ons hierbij ondersteunde was prima. Onze medewerkers hebben we natuurlijk ook meegenomen in dit proces. Zo waren hun belangen vertegenwoordigd en a.s.r. zorgde voor transparante communicatie over de nieuwe regeling. Ook op locatie. a.s.r. spreekt de taal van de deelnemer. Om onze eigen slogan maar te gebruiken: het is echt een goede pensioenregeling, hoor. Haha!’

Uschi Braun

Meer verhalen over Pensioen

{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemorgen, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":true,"PEN_C_IDV2":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":true,"SCH_Pac_C_ASRNL":true,"SCH_Pdb_C_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"ARD_C_DB":true,"ARD_C_KLANTADVIES":true}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }