Home Blogs van a.s.r. Het beweegdagboek van Ewout: wielrennen en wandelen

Het beweegdagboek van Ewout: wielrennen en wandelen

12 oktober 2021

Ewout (26) houdt van bewegen. Zelfs op zijn vakantie! Wandelend of fietsend trotseert Ewout alle prachtige gebieden van Frankrijk, zoals de Arnay-le-Duc in de Bourgogne. Benieuwd waar hij allemaal nog meer is geweest? Lees hier zijn beweegdagboek!

Over Ewout

De week van Ewout

Dag Activiteit Duur Aantal Vitality Punten
Maandag Wandelen 8000 stappen
50
Dinsdag Hardlopen 8500 stappen 50
Woensdag Wielrennen 65 minuten 300
Donderdag Wielrennen 130 minuten 300
Vrijdag Wandelen 12000 stappen
100
Zaterdag Wielrennen 75 minuten 300
Zondag - - -

Maandag

Vandaag ben ik naar Frankrijk gereden. Hierdoor heb ik helaas niet kunnen sporten, maar ik heb wel nog een stuk door Reims gelopen om mijn stappendoel te halen!

Hoe gemotiveerd was je vandaag om te gaan bewegen en waarom? 😁 of 🙂 of ☹️

😁 De motivatie om punten te halen was vandaag groot. Na een hele dag in de auto is een stuk lopen erg fijn!

Dinsdag

Vandaag ben ik verder gereden naar Arnay-le-Duc in de Bourgogne. Ik ben binnendoor gegaan om van het landschap te genieten, maar ik had uiteindelijk niet genoeg tijd om nog serieus te sporten. Ik heb wel een klein rondje om het meer gerend om mijn stappendoel te behalen!

Op een schaal van één tot vijf, welk cijfer geef je jouw work-out vandaag? 

Ik geef de workout van vandaag een 2. Het voelde niet fijn om na 2 dagen rijden ineens (veel te hard) te rennen. Morgen weer een dag!

Woensdag

Vandaag had ik voor het eerst een dagje echt rust op vakantie. Ik ben lekker naar een stadje in de buurt geweest en s’ middags ben ik op de racefiets gestapt. Ik heb een uur hard over de heuvels heen geracet en heb heerlijk genoten van de omgeving. 

Wat voor gevoel had je na het sporten?

Het gevoel na mijn workout was heerlijk! Het voelde erg goed om even alle reisfrustraties eruit te trappen op de fiets. Daarna had ik meer energie en was ik een stuk rustiger.

 

Donderdag

Vandaag heb ik samen met mijn broer, die op dezelfde camping staat, een tochtje gemaakt! De benen waren nog wat papperig na het fietstochtje van gisteren, maar het was erg gezellig om - ondanks de regen - samen met mijn broer te fietsen. In totaal hebben we 53 kilometer gefietst met een gemiddelde snelheid van 29 km/u. Niet heel hard, maar snel genoeg om leuk te zijn!

Wat vond je het leukste aan bewegen vandaag?

Het leukste was het samen fietsen, sporten is gewoon leuker met iemand samen! Daarnaast is het geweldig om langzaam een steile heuvel op te fietsen. En vervolgens ongeveer 5 km alleen maar te hoeven remmen om onder de 60 km/u te blijven, terwijl je van een heuvel af gaat.

 

Vrijdag

Vandaag weer doorreizen! Eindstation: Allomand, vlakbij de Alpe d' Huez en aan de voet van Col de la Croix-de-Fer. Morgen hier maar eens een poging wagen. Vandaag heb ik lekker gewandeld om wat punten te krijgen. Stiekem heb ik nu mijn weekdoel al gehaald, maar het sporten gaat gewoon door!

Het is bijna weekend! Waar haalde jij vandaag motivatie vandaan?

Geen sport, maar wél een geweldige omgeving!

Zaterdag

Ik heb heerlijk genoten vanochtend! Ik heb een mooie klim uitgezocht en deze beklommen, niet te gek gedaan op een eerste dag. s’ Middags was er harde onweer, dus toen heb ik niet kunnen sporten.

 

Hoe gemotiveerd was je vandaag om te bewegen? En waarom?

Erg gemotiveerd. De omgeving is geweldig en nodigt uit om te gaan bewegen!

Zondag

Daar issie dan! De beklimming van de Col de la Croix-de-Fer begint naast de camping. Dus deze kan zeker niet ontbreken! Een klim van 30 kilometer met onderweg geweldige uitzichten.

Wat zat er vandaag mee? En wat zat er tegen?

Wat er tegen zat? De kou bovenop Col de la Croix-de-Fer. Hier was ik op de heenreis niet op gekleed. Wat dan weer meezat, was dat de omgeving alles goed maakte! Wat een uitzicht!

De gouden tip van Ewout

Plan van tevoren in wanneer je gaat sporten. En houd je daaraan! Let op goed herstel en durf ook af en toe te zeggen dat het niet werkt, om er vervolgens gewoon eentje over te slaan. 

Kom in beweging met a.s.r. Vitality

Door stappen te zetten, je hartslag te verhogen, fietsritten te maken of een sportles te volgen, verdien je Vitality Punten. Jouw verdiende punten kun je inwisselen voor wekelijkse, maandelijkse en jaarlijkse beloningen. Verdien bijvoorbeeld elke week spaartegoed voor cadeaukaarten van Bol.com of Zalando, krijg iedere maand cashback op een Apple Watch of Fitbit en scoor aan het einde van het jaar cashback op je aanvullende zorgverzekering bij a.s.r. of Ditzo. Ook kun je de punten inwisselen voor een donatie aan een goed doel!

Ook meedoen?

Vitality

Meer verhalen over Vitaliteit