Het beweegdagboek van Floor: HIIT-work-outs

30 september 2021

Floor (24) zorgt voor een goede balans tussen sporten en relaxen. Doordeweeks traint ze hard met HIIT-work-outs en in het weekend maakt ze tijd voor borrels en gezelligheid. In haar beweegdagboek vertelt Floor hoe ze haar conditie verbeterd heeft en wat ze doet om dit op peil te houden. Check het hier! 

Over Floor

De week van Floor

Dag Activiteit Duur Aantal Vitality Punten
Maandag  HIIT-work-out 60 minuten 300
Dinsdag      
Woensdag HIIT-work-out
60 minuten 300
Donderdag HIIT-work-out 60 minuten 300
Vrijdag      
Zaterdag      
Zondag      

Maandag
Afgelopen weekend ben ik naar de sauna geweest, waardoor ik helemaal uitgerust aan deze week kon beginnen. Ik had vandaag om 11:00 een HIIT-work-out bij Saints & Stars gepland. Deze work-outs bestaan uit 4x6 minuten hardlopen en 4x6 minuten krachtoefeningen die meteen achter elkaar doorgaan. Hierdoor blijft je hartslag hoog, wat helpt bij het verbeteren van je conditie en het verbranden van calorieën. Deze work-outs duren meestal ongeveer 50 minuten, maar ik laat mijn Apple Watch vaak tot 60 minuten doorlopen na een lesje zodat ik het maximaal aantal punten haal voor mijn work-out. Tijdens de work-out was het af en toe echt even afzien, zeker toen mijn spieren begonnen te verzuren. Maar na zo’n work-out zit ik vaak wel op een high! De eerste dag van de week in ieder geval succesvol geweest. De work-out van vandaag was vooral gefocust op benen, dus deze zal ik morgen nog wel even voelen! 

Hoe gemotiveerd was je vandaag om te gaan bewegen en waarom? 😁 of 🙂 of ☹️

😁 Ik was vandaag erg gemotiveerd om te bewegen. De work-outs van Saints & Stars zijn een echte beleving en de sportschool is bijna te omschrijven als de lobby van een 5-sterrenhotel. Ik wist dat ik goed gepusht zou worden en dat dit een goede work out zou zijn!

Dinsdag
Ik wilde vandaag met mijn nieuwe hardloopschema beginnen en had al helemaal gepland waar en wanneer ik zou gaan lopen toen de regen opeens met bakken uit de hemel kwam vallen. Het regende deze dag zo hard dat ik van vandaag maar even een rustdag gemaakt had (wat mijn benen na gisteren overigens helemaal niet erg vonden).  

Woensdag
Vandaag had ik om 15:00 weer een work-out bij Saints & Stars (niet gesponsord, I wish). Vandaag ging mijn vriend mee naar de work-out, hij heeft meestal zijn eigen schema in de sportschool maar gaat soms mee naar een HIIT-work-out van mij. Voor mij werkt dit extra motiverend, omdat ik dan natuurlijk nét wat meer m’n best ga doen. Vandaag was een full-body work-out, dus alles kwam aan bod. Ik ben nu ongeveer sinds januari bezig met regelmatig sporten en begin echt vooruitgang te merken in mijn conditie. Toen ik een paar jaar geleden voor het eerst een HIIT-work-out deed moest ik na 10 minuten al pauzes nemen. Vandaag heb ik de hele work-out mee gedaan zonder pauzes en op sommige punten mezelf nog verder gepusht dan normaal.

Wat voor gevoel had je na het sporten?

Na deze work-out had ik superveel energie! Toen ik er naartoe ging kon ik eigenlijk wel een koffietje gebruiken, maar na de work-out voelde ik me heel goed, alsof m’n lichaam minder zwaar was. 

Donderdag
Vandaag was het weer tijd voor een HIIT-work-out, maar deze keer in de (gelukkig droge) buitenlucht! Een vriendin van mij is haar eigen group-/personal trainingsbedrijf begonnen: Believe it Training. Sinds ze begonnen is ben ik daar regelmatig naartoe gegaan en elke keer word ik weer flink aangepakt. De les bestond dit keer uit een klein groepje, dus veel persoonlijke aandacht. Met de spierpijn van afgelopen dagen nog in mijn benen en armen vond ik het vrij pittig. Deze lesjes zijn altijd bij het EYE Filmmuseum aan het IJ. Hier staat eigenlijk altijd wel wind, wat tijdens een HIIT-work-out zeker gewaardeerd wordt. Ik ben rond 18:30 weer samen met m’n vriend naar dit lesje gegaan. Om 19:30 waren we klaar en zijn we met het pontje naar huis geracet om op tijd thuis te zijn voor het eten dat we besteld hadden. We hadden bij BACK besteld, daar hebben ze super lekker én gezond eten met weinig koolhydraten en veel eiwitten.

Wat vond je het leukste aan bewegen vandaag?

Het leukste van de work-out vond ik dat ik mezelf weer net wat verder gepusht heb dankzij de personal coaching van Lisa.

Vrijdag
Vandaag had ik wederom op de planning staan om te gaan hardlopen maar de vrijdagmiddagborrel had het helaas van mijn goede voornemens gewonnen. Met een druk weekend op de planning heb ik het starten van mijn nieuwe hardloopschema naar volgende week doorgeschoven. 

Zaterdag
Zoals ik vrijdag al schreef is dit weekend net iets te vol om ook nog work-outs in kwijt te kunnen. Maar met 3 HIIT-work-outs achter de kiezen was ik ruim tevreden met mijn beweging deze week en genoot ik volop van mijn rustdagen. Vandaag werd mijn oma 82, wat natuurlijk gevierd moest worden met taart!

Zondag
Vandaag heb ik wederom een weekenddag waarin sporten niet centraal stond. Ik moest vandaag de hele dag werken, waarna ik eigenlijk geen motivatie en energie meer had en ik op de bank liggen met mijn vriend verkoos boven sporten. Wel hebben we na het eten een uur lang gewandeld, dus we hebben niet alléén maar gelegen. Maar terwijl ik dit schrijf is het alweer maandag en zit ik in mijn hardloopkleren klaar om toch echt aan dat nieuwe hardloopschema te beginnen. Dus over het weekend voel ik me helemaal niet schuldig. ;) 

De gouden tip van Floor

Je zult je nooit slecht voelen over een work-out die je hebt gedaan, maar je kan je wel slecht voelen over een work-out die je niet hebt gedaan!

Kom in beweging met a.s.r. Vitality

Door stappen te zetten, je hartslag te verhogen, fietsritten te maken of een sportles te volgen, verdien je Vitality Punten. Jouw verdiende punten kun je inwisselen voor wekelijkse, maandelijkse en jaarlijkse beloningen. Verdien bijvoorbeeld elke week spaartegoed voor cadeaukaarten van Bol.com of Zalando, krijg iedere maand cashback op een Apple Watch of Fitbit en scoor aan het einde van het jaar cashback op je aanvullende zorgverzekering bij a.s.r. of Ditzo. Ook kun je de punten inwisselen voor een donatie aan een goed doel!

Ook meedoen?

Vitality

Meer verhalen over Vitaliteit