Het beweegdagboek van Resinda: hardlopen en wandelen

07 oktober 2021

Resinda (22) traint hard voor de halve marathon in oktober. Om gemotiveerd te blijven maakt ze duidelijke afspraken met zichzelf. “Ik schrijf altijd in mijn agenda wat ik deze week ga doen. Hierdoor verplicht ik mezelf om andere activiteiten om het sporten heen te plannen!” Je leest het hele beweegdagboek van Resinda hier!

De week van Resinda

Dag Activiteit Duur Aantal Vitality Punten
Maandag
   
Dinsdag Hardlopen 90 minuten 300
Woensdag Wandelen   50
Donderdag HIIT-workout 40 minuten 200
Vrijdag Intervaltraining 20 minuten 200
Zaterdag Wandelen   100
Zondag Wandelen    

Maandag
Vandaag heb ik niet zoveel gedaan, omdat ik het afgelopen weekend gewerkt heb en dit mijn enige vrije dag was deze week.

Dinsdag
Vandaag heb ik heerlijk hardgelopen. Ik ben aan het trainen voor de halve marathon in oktober. Heel spannend, want dit is de eerste keer dat ik 15+ km ga lopen! Ik heb vandaag 15 km getraind.

Op een schaal van één tot vijf, welk cijfer geef je jouw work-out vandaag? 

5! Ik liep echt heerlijk. Het was droog en bewolkt, waardoor ik weinig last had van de hitte. En ik kies altijd een route met veel natuur, zodat ik daar lekker van kan genieten. 

Woensdag
Aangezien ik gisteren 15 km heb gelopen, gun ik mijn lichaam rust en ga ik niet sporten. Wel moest ik werken, waardoor ik alsnog 8.500 stappen heb gezet!

Donderdag
Vandaag had ik niet zo veel tijd om te sporten. Daarom heb ik een HIIT-workout van 30 minuten gedaan via YouTube. Gaan met die banaan!

Wat vond je het leukste aan bewegen vandaag?

Ik doe altijd een HIIT-workout zonder gewichten en herhaling. Hierdoor merk je dat je met je eigen lichaamsgewicht ook goed kunt trainen, dat vind ik altijd erg leuk! Daarnaast is het een korte workout. Daardoor ben ik lekker snel klaar, maar krijg ik toch een voldaan gevoel!

Vrijdag
Tijdens het trainen voor de halve marathon doe ik ook een korte (maar krachtige) intervaltraining, waarbij ik met mijn tempo afwissel tussen sprint, dribbelpas en looppas. 

Het is bijna weekend! Waar haalde jij vandaag motivatie vandaan?

Morgen ga ik een weekendje weg en heb ik dus weinig tijd om te sporten, daarom ben ik vandaag lekker gegaan! Het geeft me altijd energie en een voldaan gevoel. 💪🏼

Zaterdag
Vandaag heb ik 10.118 stappen gezet tijdens mijn dagje weg. Onder andere door het shoppen heb ik aardig wat stappen weten te zetten. 😁

Hoe gemotiveerd was je vandaag om te bewegen? En waarom?

Shoppen is altijd leuk, dus daar was ik wel gemotiveerd voor! 😍  Zo zie je maar dat je beter gewoon je activity tracker om kan doen, ook als je een dagje weggaat. Wie weet levert het je wel punten op! 

Zondag
Vandaag heb ik weer geshopt, maar ik had niet genoeg stappen gezet om punten binnen te halen. 

De gouden tip van Resinda

Ik schrijf altijd in mijn agenda wat ik deze week ga doen. Hierdoor verplicht ik mezelf om andere activiteiten om het sporten heen te plannen! Zo lukt het om een sportieve week vol te houden. 💪🏼 En blijf jezelf altijd uitdagen, zoals ik doe met de halve marathon!

Kom in beweging met a.s.r. Vitality

Door stappen te zetten, je hartslag te verhogen, fietsritten te maken of een sportles te volgen, verdien je Vitality Punten. Jouw verdiende punten kun je inwisselen voor wekelijkse, maandelijkse en jaarlijkse beloningen. Verdien bijvoorbeeld elke week spaartegoed voor cadeaukaarten van Bol.com of Zalando, krijg iedere maand cashback op een Apple Watch of Fitbit en scoor aan het einde van het jaar cashback op je aanvullende zorgverzekering bij a.s.r. of Ditzo. Ook kun je de punten inwisselen voor een donatie aan een goed doel!

Ook meedoen?

Vitality

Meer verhalen over Vitaliteit