Ga naar de hoofdinhoud
Home Veranderende werkzaamheden AOV individueel
Jonge mensen aan het werk in een bloemenkas

Onderhoudsgesprek AOV individueel? Let op veranderende werkzaamheden.

19 mei 2022

Veranderende werkzaamheden bij zelfstandig ondernemers kunnen zowel leiden tot een verzwaring als een verlichting van de werkzaamheden. We zien dat het veel meer geaccepteerd is om afspraken online te doen. Dat betekent minder vaak de deur uit en een kleinere kans dat bijvoorbeeld knieproblemen tot arbeidsongeschiktheid leiden. Aan de andere kant betekenen personeelstekorten mogelijk een hogere werkdruk en verlies aan winstgevendheid, maar ook dat ‘de baas’ zelf weer vol aan de bak moet. 

AOV, AOV 2.5 en Langer mee AOV: garantie met opgaveformulier

Als adviseur ontvangt u periodiek een opgaveformulier voor uw klant met een AOV, AOV 2.5 en Langer mee AOV. Daarin vragen we ook om een opgave van beroep en werkzaamheden. Met deze informatie zijn we op de hoogte van de actuele situatie van uw klant en garanderen dat we bij arbeidsongeschiktheid uitgaan van het verzekerde beroep dat op het polisblad staat.

AOV Flex

Bij de AOV Flex sturen we geen formulier. Maar ook daar is het belangrijk dat een wijziging van beroep of een structurele wijziging van werkzaamheden direct wordt doorgegeven. Dit zorgt dat de werkelijke werkzaamheden aansluiten bij de verzekerde werkzaamheden.

Wijziging van beroep altijd doorgeven

Er is een verschil tussen wijziging van beroep en wijziging van werkzaamheden. Bij wijziging van werkzaamheden blijft verzekerde nog hetzelfde beroep uitoefenen. Bij wijziging van beroep gaat het om een andere functie met andere werkzaamheden. Een wijziging van beroep willen wij altijd binnen een maand weten. Dat kan leiden tot een hogere premie of lagere premie. Zo is bijvoorbeeld een “stukadoor” die niet meer zelf stukadoort, misschien wel een “eigenaar stukadoorsbedrijf niet meewerkend”. De premie kan dan 50% dalen. Omgekeerd geldt voor de eigenaar die door personeelsgebrek weer aan de slag moet een hogere premie.

Meer weten?

In de polisvoorwaarden AOV (model 221) staat in artikel 3.6 de garantie met het opgaveformulier verder uitgelegd. Heeft u vragen over onze AOV’s neem dan contact op met uw Accountmanager Zorg & Inkomen | Duurzame inzetbaarheid. 


Meer verhalen over AOV

{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemorgen, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false,"ZO_C_DAV_SERVICE":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }