Ga naar de hoofdinhoud

Om een loonkostenvoordeel aan te vragen doorlopen we een aantal stappen. Hieronder lees je wat deze stappen zijn:

Stap 1 Check op doelgroepregister

Als eerst kijken we of je medewerker is opgenomen in het doelgroepregister van UWV. Is dit het geval? Dan wordt er een digitale machtiging, waarin de medewerker ons machtigt om het loonkostenvoordeel aan te vragen, naar je medewerker verstuurd. In het doelgroepregister kunnen wij zien of jij of je medewerker recht heeft op een no-riskpolis.

Is jouw medewerker niet opgenomen in het doelgroepregister? Ga dan door naar stap 2.

Stap 2 Leeftijdscheck

Is je medewerker ouder dan 56 jaar bij indiensttreding? Dan wordt er een brief of digitale machtiging gestuurd naar je medewerker. In de brief vragen wij wat de situatie is van je medewerker voorafgaand aan het dienstverband. Om in aanmerking te komen voor een loonkostenvoordeel moet je medewerker namelijk uit een uitkeringssituatie komen. Als dit het geval is, kunnen wij nagaan of er sprake is van een no-riskpolis. Met de toegestuurde machtiging geeft je medewerker toestemming aan ons om het loonkostenvoordeel aan te vragen.

Is jouw medewerker jonger dan 56 jaar bij indiensttreding? Ga dan naar stap 3.

Stap 3 Doelgroepverklaring invullen

Als stap 1 en stap 2 niet van toepassing zijn dan vragen wij aan je medewerker of hij of zij een online formulier invult. We vragen in dit formulier onderstaande zaken uit:

  • Had je medewerker een uitkering voorafgaand aan het dienstverband (en zo, ja hoe lang?)
  • Is je medewerker gekeurd voor een WIA-uitkering (en zo, ja wanneer?)
  • Is je medewerker opgenomen in het doelgroepregister (en zo, ja wat is de reden hiervan?)
  • Heeft je medewerker in het verleden documentatie ontvangen van UWV waaruit blijkt dat er sprake is van een no-riskpolis?
  • Persoonlijke gegevens (voornaam, achternaam, Geboortedatum, E-mail en telefoonnummer)

Zien wij na het invullen van het online formulier dat er een verleden is met arbeidsongeschiktheid? Dan stellen we je medewerker wat extra vragen om te kijken of er sprake is van een no-riskpolis.

Zien wij na het invullen van het online formulier dat er sprake is van een loonkostenvoordeel? Dan wordt er een digitale machtiging gestuurd naar je medewerkers waarmee wij toestemming vragen om het loonkostenvoordeel aan te vragen.

Medewerkers zijn niet verplicht om deze vragen te beantwoorden. Het kan dus zijn dat wij geen reactie ontvangen. In dat geval kunnen wij geen doelgroepverklaring en loonkostenvoordeel aanvragen.

{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 10000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemiddag, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }