Home Blogs van a.s.r. Zomersporten Verdien extra Vitality Punten met de leukste zomersporten! ☀️

Verdien extra Vitality Punten met de leukste zomersporten! ☀️

14 augustus 2020
Kanoën door de grachten, mountainbiken door de bossen of beachvolleyen in het zand. Met het beweegprogramma a.s.r. Vitality verdien je daar punten mee! Hoe zit het precies met die puntentelling? En hoe kom je nou bij die toffe beloningen? In deze blog vertellen we je precies hoe je punten verdient met skeeleren, mountainbiken, suppen, kanoën, beachvolleyballen en padellen. Wat jij moet doen? Bewegen in het zonnetje deze zomer!

Meer weten over hoe je punten verdient met a.s.r. Vitality? Bekijk dan de pagina over punten verdienen in de a.s.r. Vitality-app.

Kom in beweging en verdien punten

Het basisprincipe van a.s.r. Vitality is simpel: je verdient punten door te bewegen. En daardoor houd jij die motivatie vast! Daarbij geldt: hoe langer je work-out én hoe hoger je hartslag, hoe meer punten je verdient. Want dan beweeg je nou eenmaal meer! 

Je kunt op 2 verschillende manieren punten verdienen: met een app op je smartphone die jouw beweging bijhoudt, of met een activity tracker die je hartslag meet, zoals een Fitbit of een Apple Watch. 

Stappen zetten met a.s.r. Vitality

Naast je hartslag, kun je in de a.s.r. Vitality-app ook punten verdienen met je dagelijkse aantal stappen. Vanaf 7.500 stappen per dag verdien je al punten! De meeste punten verdien je met 15.000+ stappen op één dag (challenge!). Op deze pagina vind je een schema met het aantal stappen en de bijbehorende punten.

6 zomersporten om punten mee te verdienen
1. Skeeleren

Ga jij skeeleren? Dan houdt je activity tracker het aantal stappen én je hartslag bij. Die gegevens bepalen hoeveel Vitality Punten jij krijgt. Ga je een halfuur skeeleren? Probeer dan - afhankelijk van jouw leeftijd - op 70% van je maximale hartslag te blijven. Zo behaal je het beste resultaat én 200 punten! 

Maximale hartslag niet gehaald, maar wel 15.000+ stappen gezet tijdens je skeelertocht? Dan verdien je alsnog die 200 punten! Lekker.

2. Mountainbiken

Mountainbiken door de natuur! Een heerlijke sport om punten mee te verdienen. Je bent al snel langer dan één uur onderweg waardoor je die punten zo binnenhaalt. Want als je meer dan 60 minuten op 70% van je maximale hartslag fietst, heb je al 200 punten binnen! 

Maar het kan beter: daag jezelf tijdens het mountainbiken uit om 90 minuten op 60% van je maximale hartslag te fietsen. Dan verdien je 300 punten en heb je zó je weekdoel gehaald! En 90 minuten crossen door de bossen... Dat is genieten toch?

3. Suppen

Ook met suppen kun je punten verdienen om je week- en maanddoelen te behalen! Ga jij rustig door de grachten op je sup een nieuwe stad ontdekken? Dan haal je waarschijnlijk het nodige percentage van je maximale hartslag niet, maar wel het aantal stappen. Je activity tracker registreert de armbewegingen namelijk ook als stappen (hack 😉)! Zet 15.000+ ‘stappen’ door te peddelen en haal 200 punten!

Ga je op wilder water suppen, zoals in een rivier of op zee? Dan beweeg je intensiever en haal je die 60% op maximale hartslag wél. Sup langer dan 60 minuten en scoor die 300 punten!

4. Kanoën

Voor kanoën geldt hetzelfde als voor suppen. Doordat je continu armbewegingen maakt, scoor je punten voor het aantal stappen! Zet minimaal 7.500 ‘stappen’ om Vitality Punten te halen. Of daag jezelf uit en ga voor meer dan 15.000 stappen! Jij wil toch ook die 300 punten pakken?

 5. Beachvolleybal

Beachvolleybal! Heerlijk op het strand en daardoor ook extra intensief, zeker als het zonnetje schijnt. Dat betekent meer punten! Met een goed potje beachvolleybal ben je meestal 60 minuten of langer bezig en sport je al snel op 70% van je maximale hartslag. Dat zijn weer 300 punten! Zo verdien jij binnen no time de leukste beloningen.

Lig jij lekker op het strand en wil je tussendoor een potje beachvolleyballen, maar is 60 minuten te lang? Probeer dan in ieder geval 30 minuten te bewegen, want op 70% van je maximale hartslag verdien je dan alsnog 200 punten.

Deze zomersport komt binnenkort online, dus houd onze socials en overzichtspagina in de gaten! 

6. Padel

Padel is vergelijkbaar met tennis, dus met deze zomerse sport ben je al snel 60 minuten intensief aan het trainen. Ga voor een 60 minuten-workout op 60% van je maximale hartslag en scoor 200*. Tip: ga nét iets langer door dan 60 minuten en probeer op 70% van je maximale hartslag te padellen (= 300 punten). Laat die 100 punten extra dan maar binnenstromen! 

*Tijdens het padellen zet je een heleboel stappen, maar je kunt hierbij meer punten verdienen op basis van je hartslag. 

Deze zomersport komt binnenkort online, dus houd onze socials en overzichtspagina in de gaten!

De beloningen

Waar je het allemaal voor doet? De beloningen! En om fit te worden natuurlijk. In de app van a.s.r. Vitality kun je jouw behaalde punten inwisselen voor wekelijkse, maandelijkse en jaarbeloningen. Wat voor beloningen dat zijn? We zetten het voor je op een rij:

  • Wekelijkse beloningen: heb je jouw weekdoel gehaald? Dan kun je wekelijks punten inleveren voor beloningen van onze partners, zoals cadeaukaarten van Bol.com en Intersport, óf voor artikelen uit de a.s.r. Vitality-webshop. Deze beloningen worden vaak vernieuwd, dus houd de webshop goed in de gaten!
  • Maandelijkse beloningen: koop je via ons een Apple Watch of Fitbit én beweeg je voldoende? Dan kun je maandelijks cashback krijgen op het aankoopbedrag. Binnen twee jaar heb jij het volledige aankoopbedrag terugverdiend. Wow!
  • Jaarlijkse beloningen: afhankelijk van hoeveel jij beweegt, verdien je jaarlijks cashback op je aanvullende zorgverzekering van a.s.r. en Ditzo. De cashbacks lopen op tot wel 20%! Hoe meer punten je verdient, hoe meer cashback je krijgt. 

Dus kom in beweging en word beloond!

Vitality

Meer verhalen over a.s.r. Vitality