Ga naar de hoofdinhoud
Home Motivatie nodig? Sport samen met Suzanne Schulting via Google Assistent!

Motivatie nodig? Sport samen met Suzanne Schulting via Google Assistent!

03 november 2020
“Hey Google, praat met a.s.r. Vitality!” Heb jij onze voice assistant al uitgeprobeerd? Bij a.s.r. Vitality is Suzanne Schulting jouw persoonlijke assistent! Roep Suzanne op en vind samen de motivatie om te sporten. Ga voor dat rondje hardlopen of die groepsles in de sportschool! In deze blog vertellen we hoe de Google Assistent werkt. Zó krijg jij Suzanne Schulting aan de praat.
Wat is een voice assistant of spraakassistent?

Een voice assistant is een virtuele spraakassistent, zoals Siri en Google Assistant. Je vindt de assistent op je telefoon of smart speaker. Heb je een vraag? Of wil je bepaalde apparaten besturen? Dan kun je dat met je stem aan de spraakassistent vragen. 

Zo krijg je Suzanne Schulting aan de praat
Tijd om aan de slag te gaan! Hoe werkt de voice assistant van a.s.r. Vitality? Hoe praat je met Suzanne Schulting? En hoe vind je sportmotivatie? Hier leggen we in 5 stappen uit hoe onze Google Assistant werkt. Trek die sportkleding maar vast aan, want Suzanne motiveert je in 3,2,1... 
Stap 1. Open de Google Assistent-app

Open de spraakassistent door “Ok Google of “Hey Google” te zeggen tegen je ontgrendelde telefoon of tablet. Het kan zijn dat de spraakassistent van Google niet automatisch staat ingeschakeld op jouw device. Activeer dan de voice assistant via instellingen of open de Google-app door de startknop ingedrukt te houden. Lukt dat niet? Dan kun je ook op de microfoon in de Google-startpagina klikken.

Goed om te weten: alleen Android-gebruikers hebben standaard de Google Assistent op hun telefoon. Heb je een Iphone of Ipad? Download dan de Google Assistant-app in de App Store!

Stap 2. Zeg: “Praat met a.s.r. Vitality”

Heb je de app geopend? Dan kun je ons oproepen. Zeg tegen Google dat je wilt praten of spreken met a.s.r. Vitality: “Hey Google, praat met a.s.r. Vitality.” Tadaaa! Je hebt een virtueel gesprek met topsporter Suzanne Schulting. 

Zo roep je onze voice assistant op:

  • “Hey Google, praat met a.s.r. Vitality”
  • “Hey Google, spreek met a.s.r. Vitality”
  • “Hey Google, vraag a.s.r. Vitality om motivatie”
Let op! Sommige apparaten reageren beter op “Ok Google” dan “Hey Google”.

 Stap 3. Vind samen motivatie om te sporten

Ga nu met Suzanne in gesprek over motivatie. Waarom kun je jezelf er niet toe zetten? Wat is de achterliggende reden? En hoe zorg je ervoor dat je wél van de bank afkomt? Suzanne heeft het antwoord en helpt je op weg. Ook inspireert ze je met blogs en goede tips. Let’s go!

Stap 4. Kom in beweging!

Hopelijk heeft Suzanne je de nodige dosis motivatie gegeven en schiet jij nu in je sportkleren. Het is tijd om te bewegen! Doe mee met Suzanne’s work-out via Google Assistant en werk je samen in het zweet. Jumping jacks, squats en planken. Samen sporten is veel leuker!

Ga jij liever een rondje hardlopen, een blokje om of trainen in de sportschool? Kom vooral in beweging op een manier waar jij je prettig bij voelt. Dan houd je die motivatie makkelijker vast!

Hulp nodig met het vasthouden van motivatie? Ontdek wat a.s.r. Vitality voor jou kan betekenen. a.s.r. Vitality motiveert particulieren, ondernemers én werkgevers. Hoe? Check de volgende stap of klik op onderstaande buttons.

Stap 5. Word beloond door a.s.r. Vitality

Wist je dat wij jouw motivatie belonen? a.s.r. Vitality is hét beweegprogramma dat bewegen stimuleert met een beloningssysteem. Zo werkt dat:

  1. Kom in beweging;
  2. Verdien punten;
  3. Word beloond!

Door stappen te zetten, je hartslag te verhogen, fietsritten te maken of een sportles te volgen, verdien je Vitality Punten. Jouw verdiende punten kun je inwisselen voor wekelijkse, maandelijkse en jaarlijkse beloningen. Verdien bijvoorbeeld elke week spaartegoed voor cadeaukaarten van Bol.com of Zalando, krijg iedere maand cashback op een Apple Watch of Fitbit en scoor aan het einde van het jaar cashback op je aanvullende zorgverzekering bij a.s.r. of Ditzo. Ook kan je de punten inwisselen voor een donatie aan een goed doel!

Vitality

Meer verhalen over a.s.r. Vitality

{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedenacht, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }