De websites van ASR Nederland maken gebruik van cookies. Sommige cookies plaatsen we altijd, bijvoorbeeld om de websites goed te laten werken en om het gedrag erop volledig anoniem, te kunnen analyseren. Daarnaast plaatsen we cookies zodat jij feedback kunt geven, voor social media of om relevante advertenties op websites van derden te plaatsen. Deze cookies verzamelen mogelijk gegevens buiten onze websites. Door op ‘Akkoord’ te klikken ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Ga je akkoord met onze cookies, dan kunnen we jouw online gedrag, nadat je bent ingelogd, combineren met (persoons)gegevens die je online achter laat of eerder aan ons hebt verstrekt. Wil je zelf aangeven voor welke cookies je toestemming geeft, klik dan op 'Wijzig mijn instellingen'. Meer weten? Lees ons cookiebeleid.
Het lijkt er op dat je een ad blocker hebt. Je kunt daardoor niet kiezen welke cookies wij plaatsen. Daarom plaatsen wij alleen de functionele cookies.
Oekraïne
Lees meer over Oekraïne en je hypotheek of verzekeringen van a.s.r..
Heb je een betalingsachterstand op je zorgverzekering? We begrijpen dat dit iedereen kan overkomen. En dat het vervelend is als je hier mee te maken krijgt. Op deze pagina lees je wat de gevolgen zijn van een betalingsachterstand op je zorgverzekering, wat je eraan kunt doen en hoe wij jou kunnen helpen.
Wil je jouw betalingsachterstand in één keer betalen? Maak het bedrag dan over op NL32 ABNA 0243 5241 10 t.n.v. ASR Zorgverzekering NV. Vermeld hierbij het betalingskenmerk. Dit betalingskenmerk vind je terug via Mijn Zorg of in de herinneringsbrief die je van ons ontvangen hebt.
Kan een rekening niet automatisch afgeschreven worden? Dan krijg je van ons een brief met het verzoek het bedrag binnen een bepaalde termijn te betalen. Ben je te laat met betalen? Dan sturen wij je een aantal betalingsherinneringen. Als je niet betaald na deze herinneringen schakelen wij een gerechtsdeurwaarder in.
Hieronder leggen we stap voor stap uit wat er gebeurt als je je rekening niet op tijd betaalt.
Het is niet mogelijk om over te stappen naar een andere zorgverzekeraar als je een betalingsachterstand hebt op je premie.
Kan je je rekening(en) niet op tijd de betalen? Neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag en zoeken samen met jou naar een oplossing. Bijvoorbeeld door een betalingsregeling af te spreken.
Lukt het je niet om een betalingsregeling met ons af te spreken door financiële problemen? Vraag dan hulp bij de Dienst Werk en Inkomen van je gemeente, of het maatschappelijk werk in je regio. Dat kan schuldhulpverlening zijn of budgetbeheer.
Voor hulp en advies kan je ook contact opnemen met de Zorgverzekeringslijn.
Als je met ons een betalingsregeling afspreekt over je totale schuld, kunnen we je tijdelijk afmelden voor de regeling. Dit noemen we een opschorting. Je gaat dan vanaf de volgende maand de basispremie weer aan ons betalen. Zolang je de betalingsregeling nakomt en er geen nieuwe achterstanden in de betaling ontstaan, blijft je opgeschort. Als je de totale schuld hebt afgelost, wordt je weer afgemeld bij het CAK.
Ga voor meer informatie over de Regeling wanbetalers naar de website van het CAK.