Ga naar de hoofdinhoud
Home 7 dingen die je nog niet wist over persoonlijk advies
Een bak met vraagtekents waarvan er 2 verlicht zijn

7 dingen die je nog niet wist over persoonlijk advies

07 mei 2018

Het lijkt zo makkelijk om zelf online je zekeringen af te sluiten, maar hoe weet je zeker of je wel de juiste dekkingen hebt aangeklikt en of je niet dubbel verzekerd bent? Wist je dat er mensen zijn die je met je verzekeringen kunnen helpen? Dat zijn de onafhankelijke verzekeringsadviseurs. Wat je misschien nog meer niet wist over de onafhankelijk adviseur…

1. De adviseur bekijkt wat het beste bij jou past

Een adviseur die jou persoonlijk spreekt, die jou vragen stelt en ziet hoe jij reageert, kan veel beter inschatten waar jij behoefte aan hebt. Juist omdat hij jou goed kent en goed naar jouw persoonlijke situatie kijkt. En natuurlijk heeft hij veel verstand van verzekeringen en weet hij welke verzekering en welke verzekeraar het beste bij jouw situatie past.

2. De adviseur voorkomt dat je dubbel of onnodig verzekerd bent

Adviseurs kennen producten van verzekeraars goed en zien het gevaar van overlappende dekkingen bij alle verzekeraars. Dus zelfs als je voor je ene verzekering bij de ene verzekeraar klant bent en voor de ander bij a.s.r., houdt je adviseur in de gaten of je dubbel verzekerd bent of niet.

3. De adviseur zorgt dat je financiële producten altijd up-to-date zijn

Er verandert nog wel eens iets in dekkingen van verzekeringen of in jouw persoonlijke situatie. Krijg je een kindje of gaat een zoon of dochter juist uit huis? De adviseur houdt alles bij en zorgt zo dat je verzekeringen altijd up-to-date zijn.

4. De adviseur kan je ook producten aandragen van andere verzekeraars

Omdat de adviseur jou kent, weet hij ook welke verzekeraar het beste bij jouw situatie past. Ook als het niet a.s.r. is. Of juist wel, omdat je bijvoorbeeld juist een verzekeraar wilt die jouw premie niet investeert in wapenhandel, tabak of kinderarbeid.

5. De adviseur staat ook na het afsluiten van de verzekeringen voor je klaar

De hulp van een onafhankelijke adviseur beperkt zich niet tot het wegwijs maken in de wirwar van polissen. Ook nadat je een verzekering of een ander product hebt afgesloten, kun je bij hem terecht. Naast verzekeringen kun je in veel gevallen ook voor het afsluiten van een hypotheek bij hem aankloppen. En heb je schade opgelopen dan helpt hij je bij de afhandeling daarvan.

6. De adviseur bespaart je tijd

Natuurlijk kun je heel gemakkelijk zelf op internet een verzekering afsluiten. Maar dan ga je je vaak toch eerst oriënteren op diverse vergelijkingssites, moet je weten welke dekkingen je precies nodig hebt en weet je niet altijd of je goed geholpen wordt bij schade. Maar een adviseur kan dit allemaal voor je uitzoeken én ook regelen. Dat scheelt een hoop tijd. Tijd die jij kunt besteden aan leukere dingen.

7. Er is altijd wel een adviseur bij jou in de buurt

In Nederland zijn er meer dan 5.000 onafhankelijke adviseurs. Zij staan altijd voor je klaar voor advies of een schadeafhandeling. Ook bij jou in de buurt. Vind de adviseur die het beste bij jou past.

Christel van Capelleveen

Meer verhalen over Verzekeren

{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedenacht, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }