Home Blogs van a.s.r. Het beweegdagboek van Alicia: schaatsen en fitness

Het beweegdagboek van Alicia: schaatsen en fitness

19 februari 2021
Door haar operatie afgelopen maand, moest Alicia (21) haar sportschema weer opnieuw opbouwen. Nu ze steeds meer kan, is ze extra gemotiveerd om haar a.s.r. Vitality Punten weer terug op het oude niveau te krijgen. Benieuwd hoe haar week er nu uit ziet? Ze vertelt erover in haar beweegdagboek. Check hem hier!

De week van Alicia

De week van Alicia

Dag  Activiteit Duur Aantal Vitality punten
Maandag Fitness 60 minuten 300
Dinsdag Wandelen 30 minuten 50
Woensdag - - -
Donderdag - - -
Vrijdag Schaatsen 60 minuten 50
Zaterdag - - -
Zondag Fitness 80 minuten 50
 

Maandag
Iets meer dan een maand geleden ben ik geopereerd. Daardoor heb ik een aantal weken niet mogen sporten. Ik sportte eerst vijf dagen in de week en dat is nu twee of soms drie keer. Ik hoop begin 2021 weer terug te zijn op de 700 punten per week en dus ook weer vijf keer te sporten!

Vandaag heb ik in de sportschool ongeveer 15 minuten mijn benen en buik getraind en 30 minuten cardiotraining gedaan*. Na mijn operatie kan ik duidelijk nog niet alles wat ik hiervoor wel kon, maar ik zag bij deze training zeker verbetering. Het was vooral de cardio die ik zwaar vond.

Na een hele dag stage, was ik gemotiveerd om te sporten. Daarom had ik er ook veel zin in. Hele dagen stilzitten, vind ik maar niks.

*Dit dagboek is geschreven voordat de strenge landelijke maatregelen werden doorgevoerd.

Dinsdag
Vandaag een drukke dag: stage, naar mijn studentenkamer reizen en boodschappen doen. Tijdens de lunch heb ik een klein rondje kunnen wandelen. Daardoor heb ik op deze dag alsnog de 8.000 stappen gehaald!

Woensdag
Vanwege de drukte heb ik vandaag niet genoeg bewogen. Op de dagen dat ik niet veel beweeg, zet ik altijd ongeveer 6.000-7.000 stappen.

Donderdag
Ook vandaag had ik het helaas te druk om genoeg te bewegen en Vitality Punten te halen. 

Vrijdag
Vandaag heb ik veel gewandeld. Dat was om van locatie naar locatie te komen, dus niet met het idee om actief bezig te zijn. In de avond heb ik weer training gegeven op de ijsbaan en heb ik zelf ook nog een paar rondjes meegeschaatst.

Ik schaats al sinds mijn 6e en heb ook veel wedstrijden gereden. Sinds een paar jaar geef ik veel training aan de jeugd. Mijn Polar-smartwatch rekent het geven van training als stappen. Daarom heb ik deze dag 9.500 stappen gezet!

Ik houd erg van schaatsen en training geven. Ik ben altijd gemotiveerd voor een vrijdagavond op de ijsbaan!

Zaterdag
Deze zaterdag was het - na een drukke week stage - een verdiende rustdag. Ik heb dus niet veel meer gedaan dan kerstfilms gekeken. Heerlijk!

Zondag
Vandaag ben ik - om de week weer even sportief af te sluiten - naar de sportschool gegaan*. Dit keer heb ik weinig cardiotraining gedaan. Ik heb vooral mijn benen getraind en gekeken naar wat wél lukte om te doen. 

Op de legpress ben ik vandaag dichter bij mijn oude persoonlijk record gekomen: 125 kilo in drie sets van tien gedrukt. Mijn persoonlijke record staat op 165 kilo in drie sets van tien.  

Gelukkig haal ik na mijn herstel nu weer makkelijker de Vitality Punten. Eerst ga ik het weer rustig opbouwen naar mijn oude niveau. Daarna natuurlijk nóg beter! 

*Dit dagboek is geschreven voordat de strenge landelijke maatregelen werden doorgevoerd.

Ik was vandaag vooral erg blij met de legpresses en dat mijn conditie duidelijk weer beter is geworden. Hoewel in het begin mijn motivatie wat tegenviel, was ik uiteindelijk in de sportschool zeker gemotiveerd. 

De gouden tip van Alicia

Zoek vooral een sport of activiteit die jij leuk vindt. Dan wordt het makkelijker om iedere dag te bewegen. Het helpt ook om nieuwe dingen te proberen. Want het behalen van Vitality Punten moet natuurlijk niet je grootste focus zijn. Je moet vooral doen wat jij leuk vindt qua sport en/of beweging!

Ook meedoen met a.s.r. Vitality?

Wil jij ook weer starten met sporten en bewegen? Met het beloningssysteem van a.s.r. Vitality wordt dit nóg leuker. Het werkt simpel: jij beweegt, wij belonen.

Door stappen te zetten of je hartslag te verhogen, verdien je Vitality Punten. Die punten kun je inwisselen voor de leukste wekelijkse, maandelijkse en jaarlijkse beloningen. Scoor bijvoorbeeld wekelijks een cadeaukaart van Bol.com, Zalando of Intersport en verdien maandelijks cashback op je Apple Watch of Fitbit. Wat dacht je van cashback op je aanvullende zorgverzekering bij De Amersfoortse of Ditzo?

Probeer a.s.r. Vitality nu 4 maanden gratis bij het afsluiten van een zorgverzekering van de Amersfoortse of Ditzo. Meer weten? 

Vitality

Meer verhalen over Vitaliteit