Home Beweegdagboek Joop

Het beweegdagboek van Joop: hardlopen en wandelen

24 februari 2022

Joop (39) traint voor de marathon van Enschede! Hij loopt om de dag hard en zet daarnaast flink wat stappen gedurende de dag bijvoorbeeld in de ochtend. “Zo heb ik toch alweer de eerste 500 stappen binnen.” Lees hier het hele beweegdagboek van Joop.

Over Joop
De week van Joop
Dag Activiteit Duur Aantal Vitality punten
Maandag Hardlopen 11.733 stappen 100
Dinsdag Wandelen 10.342 stappen 100
Woensdag Hardlopen 15.155 stappen

200

Donderdag Wandelen 10.791 stappen 100
Vrijdag Hardlopen, zaalvoetbal 17.728 stappen 200
Zaterdag Wandelen 17.839 stappen 100
Zondag Hardlopen 22.521 stappen  -
Maandag

Vaak maak ik´s ochtends een ommetje met een kopje koffie of thee. Alleen was het zondagavond wat later geworden en ging ik na het ontbijt meteen aan het werk. Tussen de middag heb ik genoten van het zonnetje en een ommetje gemaakt van ongeveer 3.000 stappen. 

´s Avonds heb ik nog een rondje van zo'n 5 kilometer gejogd met mijn zusje en daarmee ruim 5.000 stappen behaald. Daarna ben ik aan het werk gegaan in de keuken en heb ik genoten van zelfgemaakte spaghetti. Ik houd van lekker eten en door veel te bewegen blijf ik balans. Aan het eind van de dag had ik bij elkaar opgeteld de 10.000 stappen behaald.

Hoe gemotiveerd was je vandaag om te gaan bewegen en waarom? 😁 of 🙂 of ☹️

Mijn zusje is hersteld van een blessure, ik vond het leuk om weer samen een rondje te rennen!

Dinsdag

Vanochtend heb ik om acht uur een rondje gelopen door de buurt. Een lekker fris begin van de dag! En zo heb ik toch alweer de eerste 500 stappen binnen. Na een ochtend achter een beeldscherm werken, vind ik het lekker om tussen de middag een frisse neus te halen. Op die manier zette ik al meer dan 2.000 stappen. 

´s Middags had ik de telefoondienst op mijn werk en was het best druk. Dan is een beetje ontspanning wel welkom. Tijd dus om mijn hoofd lekker leeg te maken. Voor het avondeten loop ik naar een supermarkt die iets verder van mijn huis ligt. Als ik thuis kom, zie ik dat ik al meer dan 8.000 stappen gezet heb. Dat is nog geen 10.000, dus er moeten er nog een paar bij! Ik zet alvast de Champions League aan en al joggend voor mijn tv haal ik de 10.000 stappen. Zo combineer ik het nuttige met het aangename.

Op een schaal van één tot vijf, welk cijfer geef je jouw work-out vandaag?

Ik heb toch een creatieve manier gevonden om thuis voor de tv nog een paar extra stappen te zetten. Dat vind ik wel een 4 waard!

Woensdag

Het voordeel van thuiswerken is dat je tijd hebt om overdag te sporten. Ik ben namelijk aan het trainen voor een marathon. Vandaag stond er een intervaltraining op het programma met 3 keer 8 minuten versnellen en tussendoor 2,5 minuut rust. Vooral de laatste 8 minuten waren pittig, maar ik heb wel flink wat stappen gezet! Na een uurtje hardlopen had ik ruim 9.000 stappen behaald! 

Tussen de middag heb ik nog een lunchwandeling gemaakt en ‘s avonds ben ik naar de supermarkt gelopen. Toen ik ‘s avonds ging slapen, zag ik dat ik die dag meer dan 15.000 stappen had gezet. Dat begint erop te lijken!

Wat voor gevoel had je na het sporten?

Het gaf mij wel een kick. Ik had de 3 x 8 minuten echt snel gelopen.  Een kilometer in 4.26 minuten is voor mijn doen erg snel.

Donderdag

Ik wissel het sporten om de dag af. Vandaag had ik dus geen bijzondere sportactiviteiten. Vanochtend voor mijn werk heb ik wel een ommetje gemaakt met een kopje koffie. Lekker om acht uur ‘s ochtends een frisse neus halen! Hierdoor had ik de eerste paar honderd stappen al gezet. 

Tussen de middag regende het, maar zoals een Scandinavische uitdrukking zegt: slecht weer bestaat niet, alleen slechte kleding. Dus ik trok mijn windjack aan, deed mijn capuchon op en gaan! Op naar de ruim 4.000 stappen. Met de stappen die ik thuis zet, ga ik al gauw over de 5.000. ‘s Avonds wandel ik nog even naar de supermarkt. En wanneer ik later in het beslag aan het roeren ben, begint mijn horloge te knipperen: 10.000 stappen. Doel bereikt!

Wat vond je het leukste aan bewegen vandaag?

Vooraf denk je: wandelen in de regen, moet ik dat wel doen? Achteraf is het altijd prettig en lekker dat je geweest bent.

Vrijdag

Vandaag had ik een vrije dag. Om de dag goed te beginnen, ben ik ‘s ochtends gaan hardlopen. Op de planning stond een bloktraining: eerst 15 minuten inlopen, daarna 10 minuten versnellen. Hierna even een minuut om bij te komen en daarna nog 10 minuten rustig uitlopen. Een lekker begin van de dag! ‘s Avonds heb ik nog zaalvoetbal gespeeld en al met al heb ik vandaag ruim 15.000 stappen gezet.

Het is bijna weekend! Waar haalde jij vandaag motivatie vandaan?

Ik volg een trainingsschema voor de marathon van Enschede die ik komend voorjaar wil  lopen. Dus dan moet er wel getraind worden natuurlijk!

Zaterdag

Ik ben deze dag begonnen met fysiek werk. Samen met wat vrienden heb ik een stukje grasbeton gelegd. Behalve dat het leuk is om samen te werken, is het ook goed voor de stappen. ‘s Middags heb ik met een goede maat van mij afgesproken om lekker te gaan eten. Maar hiervoor ga ik eerst nog wat calorieën verbranden. Met een flinke wandeltocht van anderhalf uur zorg ik ervoor dat ik ruim over de 10.000 stappen ga. Hierdoor heb ik de ontbrekende 100 punten gescoord. Tjakka! Mijn weekdoel is binnen. Het eten laat zich daarna extra goed smaken.

Hoe gemotiveerd was je vandaag om te bewegen? En waarom?

Omdat we uiteten gingen, vind ik het leuk om eerst wat te bewegen. Het geeft een heerlijk voldaan gevoel als je hongerig uit de kou binnenkomt op een plek waar het lekker warm en gezellig is.

Zondag

Ondanks dat ik mijn weekdoelstelling had behaald, stond er nog een training op de planning: een duurloop van anderhalf uur. Vooraf dacht ik zo’n 15 kilometer te gaan lopen, maar het ging sneller dan verwacht. Uiteindelijk heb ik ruim 10 Engelse mijl gelopen. Daarna ben ik op bezoek geweest bij mijn familie, waar ze net klaar waren met pannenkoeken bakken. Nou dat ging erin als koek!

Wat zat er vandaag mee? En wat zat er tegen?

Het ging sneller dan verwacht, dus het zat allemaal wel mee. Ik heb lekker gelopen en genoten van de mooie omgeving in Twente.

Je krijgt alleen spijt van de loopjes die je niet gelopen hebt.

Ook meedoen met a.s.r. Vitality?

Wil jij net als Joop gemotiveerd dagelijks bewegen? Met het beloningssysteem van a.s.r. Vitality lukt dat! Het werkt simpel: jij beweegt, wij belonen. 

Door stappen te zetten of je hartslag te verhogen verdien je Vitality Punten. Die punten kun je inwisselen voor de leukste wekelijkse, maandelijkse en jaarlijkse beloningen. Scoor bijvoorbeeld wekelijks spaartegoed voor een cadeaukaart van Bol.com, Zalando of Pathé en verdien maandelijks cashback op je Apple Watch of Fitbit. En wat dacht je van cashback op je aanvullende zorgverzekering bij a.s.r. of Ditzo?

Vitality

Meer verhalen over a.s.r. Vitality

{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemiddag, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e", "Of lees meer over Oekra\u0026iuml;ne en\u0026nbsp;\u003ca href=\"/verzekeringen/oekraine\"\u003eje hypotheek of verzekeringen van a.s.r.\u003c/a\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ je antwoord in een paar woorden", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"PEN_C_IDV2":false,"BA_C_PIBB":false,"KS_HD_C_MIJNASR":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ZO_C_DAV_SERVICE":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }