Ga naar de hoofdinhoud
Home Beweegdagboek Michel

Het beweegdagboek van Michel: wandelen en hardlopen

06 januari 2022
Michel (39) is een echte doorzetter. Zelfs wanneer hij zich niet fit voelt, probeert hij dagelijks voldoende te bewegen. Hij luistert goed naar zijn lichaam. “Het is zo belangrijk om lichaam en geest samen te zien.” Door op tijd zijn rust te pakken, liep hij aan het eind van de week alweer 17 kilometer hard! Wil jij weten hoe Michel zijn Vitality Punten met bewegen haalt? Lees dan hieronder zijn beweegdagboek. 
Over Michel

De week van Michel

Dag Activiteit Duur Aantal Vitality Punten
Maandag Wandelen 8.841 stappen 50
Dinsdag Wandelen 16.353 stappen 200
Woensdag Wandelen 11.529 stappen 100
Donderdag Hardlopen 30 minuten 150
Vrijdag Hardlopen 30 minuten 150
Zaterdag Wandelen 13.136 stappen 100
Zondag Hardlopen 60+ minuten 200
Tabel footer
Maandag

Vandaag voelde ik mij niet fit. Normaal ga ik hardlopen, maar dat zat er helaas niet in. Dit heb ik afgelopen weekend gemerkt toen mijn hartslag te snel omhoog ging tijdens een poging hardlopen. Maar buitenlucht vind ik belangrijk, zeker met een kantoorbaan! Dus ik heb een klein rondje gelopen in de pauze voor wat frisse lucht. Helaas merkte ik al snel dat mijn lichaam en hartslag hoger zijn dan normaal.

Het is zo belangrijk om lichaam en geest samen te zien.

Dinsdag

Dinsdag heb ik altijd qualitytime met de kinderen. Het liefst ga ik hardlopend naar de bakker met de hardloopwagen om daar het brood te halen. Maar, doordat ik me nog niet geheel fit voelde, ben ik gaan wandelen met de kinderen (1 en 3 jaar). Dit is een rondje van ongeveer 6 km.

Op een schaal van één tot vijf, welk cijfer geef je jouw work-out vandaag? 

Mijn gevoel is bagger omdat ik voel dat mijn hartslag hoger is door een virus (geen corona) in mijn lichaam. Door de wandeling voel ik mij wel beter en het is erg gezellig met de kinderen :-).

Woensdag

Vandaag was echt de slechtste dag van de week. Ik voelde me erg moe en slap. Mijn hartslag in de rust is nog steeds iets hoger, dus ik ga nog niet sporten. Daar baal ik wel van, maar het is beter om nu te rusten. Door wel tijdens mijn werktijden te bewegen en stappen te zetten haal ik deze dag mijn doel van minimaal 10.000 stappen.

Wat voor gevoel had je na het sporten?

Vandaag heb ik goed naar mijn lichaam geluisterd. Het voelde niet fijn, dus dan moet je daar naar luisteren. Dat vind ik soms wel lastig.

Donderdag

Door de rustdag van gisteren voelde ik mij vandaag al een stuk beter, daarom heb ik geprobeerd om deze ochtend te gaan hardlopen. Even voelen hoe mijn lichaam erop reageert en of ik klaar ben om verder te sporten deze week. Nou, het hardlopen was heerlijk om te doen! De ochtend is mijn favoriete moment om te sporten. Dit stukje hardlopen geeft mij weer vertrouwen dat ik herstel en het sporten weer kan opbouwen. Vanavond heb ik ook zwemtraining, maar die sla ik nu voor nu nog even over.

Wat vond je het leukste aan bewegen vandaag?

Het leukste van vandaag is dat ik weer besefte dat mijn lichaam herstellende is en dat ik weer kan gaan sporten. 

Vrijdag

Vandaag bracht ik de oudste met de hardloopwagen naar de peuterspeelzaal en de jongste ging gezellig mee. Dit vind ik de meest leuke en ideale workout. Samen sporten met je kinderen, aan je conditie werken en hen meegeven hoe leuk dat is! Je leert ook om rustiger hard te lopen omdat je gezellig met ze wilt kletsen en ze dingen wilt leren. En soms ook liedjes wilt zingen :-). Met een intervaltraining laat ik ze aftellen wanneer ik harder moet lopen.

Het is bijna weekend! Waar haalde jij vandaag motivatie vandaan?

De fun die ik heb met mijn kinderen in de hardloopwagen! Daarnaast vind ik het praktisch om ze op deze manier naar de peuterzaal te brengen.

Zaterdag

Vandaag was het een rustdag. Ik heb wel wat bewogen, maar het was minimaal. In het weekend probeer ik meestal een duurtraining te doen (tussen 1 en 2 uur). 

Zondag

Op zondag gaan wij ‘s ochtends eerst naar de kerk. Daarna ben ik in de middag gaan hardlopen samen met de jongste in de hardloopwagen. Ik deed dat in de hoop dat hij ging slapen of heerlijk genoot van de omgeving. Vandaag voelde ik mij weer heel erg goed en heb ik mijn grens verlegd. Ik heb 17 kilometer hardgelopen, dus mijn 15 kilometer trailrun op 19 december komt wel goed. De jongste had het zwaar tijdens het laatste stuk, want ik was vergeten om wat eten voor hem mee te nemen… Een leerpuntje voor de volgende keer!

Wat zat er vandaag mee? En wat zat er tegen?

Mijn doel is om op 19 december een trailrun van 15 kilometer te lopen, dus ik wilde een goede ervaring met een langere afstand opdoen.

De gouden tip van Michel

Luister naar je lichaam en stel een sportief doel om voor te trainen. Mijn doelen zijn: 19 december een 15 kilometer trailrun hardlopen, 28 mei een kwart triathlon doen en op 6 juni de fietselfstedentocht fietsen. En als je ‘s ochtends vroeg wilt hardlopen, leg dan alvast ‘s avonds je spullen klaar. Dit helpt bij je mindset! 

Ook meedoen met a.s.r. Vitality?

Wil jij net als Michel lekker sportief aan de slag gaan? Met het beloningssysteem van a.s.r. Vitality lukt dat! Het werkt simpel: jij beweegt dagelijks, wij belonen.

Verdien Vitality Punten door dagelijks stappen te zetten, je hartslag te verhogen, fietsritten te maken of een sportles te volgen. Die punten kun je inwisselen voor de leukste wekelijkse, maandelijkse en jaarlijkse beloningen. Scoor bijvoorbeeld wekelijks spaartegoed voor cadeaukaarten van Bol.com, Zalando of Intersport en verdien maandelijks cashback op je Apple Watch of Fitbit. En wat dacht je van cashback op je aanvullende zorgverzekering bij a.s.r. of Ditzo?

Vitality

Meer verhalen over a.s.r. Vitality

{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemorgen, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":true,"ARD_C_KLANTADVIES":true,"ZO_C_DAV_SERVICE":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }