RM: “De hub blijft dag en nacht open, zodat leveranciers hun pakketten op een voor hen gunstig moment kunnen afleveren voor op- en overslag. Dat scheelt file en daarmee bespaar je kosten. Met onze elektrische voertuigen vervoeren we de goederen vervolgens de stad in. Zo hoeven vrachtwagens de binnenstad niet meer in. En kunnen we het transport slim en efficiënt combineren. Bundel bijvoorbeeld de ritten van de goederen voor een kinderdagverblijf met 20 filialen in de stad. In plaats van eerst langs ieder filiaal de luiers af te leveren en vervolgens de schoonmaakmiddelen met een volgende vervuilende wagen, kun je die goederen in een keer elektrisch afleveren. Dat scheelt een behoorlijk aantal ritten en uitstoot. Uiteraard is het doel om in de toekomst voor meerde-re eindafnemers een route te rijden. Juist het bundelen van ritten voor verschil-lende eindafnemers zorgt voor het gewenste effect. Daarnaast faciliteren we een eigen hub voor de eigenrijders, zodat zij met hun elektrische voertuig zelf de stad in kunnen.
Daarbij gaat het me in de eerste plaats niet om het gat in de markt op te vullen. Ik wil kijken waar behoefte aan is. Een concept bedenken dat toegevoegde waarde heeft. Het is mijn missie om de mindset van mensen te veranderen: van onverschillig naar duurzaam. Kijk, veel bedrijven voelen zich nog niet of onvoldoende verantwoordelijk voor het transport van de goederen die zij produce-ren, bestellen of afleveren. Neem printpapier. Hoeveel ondernemers denken na over de manier waarop dat papier de klant bereikt? Over het aantal ketens van vervoer, over het type transportmiddel? Mensen zijn gewend dat als ze iets bestellen, het er snel is en dat ze het makkelijk weer kunnen terugsturen als het product niet naar wens blijkt. Maar dat kan allemaal veel bewuster en duurzamer. Aan de kant van de afnemer, de leverancier en vooral aan de kant van de producent.”