Ga naar de hoofdinhoud
Home hoe weet ik zeker dat de uitkering goed terechtkomt
Vriendelijk koppel legt elkaar iets uit

Hoe weet ik zeker dat de uitkering goed terechtkomt?

Wij keren altijd uit, maar moeten wel worden geïnformeerd dat iemand is overleden. We horen vaak dat mensen denken dat de gemeente ons informeert over een overlijden, maar dat is niet het geval. Weten je nabestaanden wel dat je bij ons verzekerd bent? Dan moeten zij na je overlijden contact met ons opnemen. Het is dus belangrijk dat je je polis op een plek bewaart, waar je nabestaanden deze gemakkelijk kunnen vinden.
Meld een overlijden zo snel mogelijk, nog voor de uitvaart is gepland

Wij raden aan om een overlijden bij ons te melden nog voor de uitvaart is gepland. Ook als er vrije keuze in uitvaartverzorger is. De nabestaanden kunnen dan rekening houden met het verzekerde bedrag. Op die manier kan de uitvaartverzorger eventueel rekening houden met dit budget en komen de nabestaanden niet met een rekening achteraf te zitten.

Op de kosten letten bij een uitvaart. 

Uitkering aan uitvaartverzorger of aan de begunstigde

a.s.r. kent vanuit het verleden veel types uitvaartverzekeringen. We kennen verzekeringen die uitkeren aan een uitvaartverzorger en we kennen verzekeringen die uitkeren aan de begunstigde (bijvoorbeeld de partner). Welk type verzekering je hebt en hoe dit in jouw situatie is geregeld, leest je op je polisblad of in de polisvoorwaarden.

Bij a.s.r. kunt je sinds 20 september 2021 De Uitvaartverzekering van a.s.r. afsluiten. Bij deze verzekering kun je altijd tussentijds aanpassen aan wie wij moeten uitbetalen. Aan de uitvaartverzorger, volgens standaard begunstiging of misschien wil je zelfs een specifiek persoon aanwijzen als je begunstigde. Bij onze nieuwe uitvaartverzekering is dit allemaal mogelijk. Deze wijziging geef je eenvoudig door via je a.s.r. account.

We helpen je graag

Heb je vragen over een verzekering? Een adviseur staat voor je klaar. Neem contact op met je onafhankelijk verzekeringsadviseur of plan online een afspraak in bij ons.


Meer verhalen over Uitvaart

{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemorgen, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false,"ZO_C_DAV_SERVICE":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }