Ga naar de hoofdinhoud
Home “De salariskoppeling biedt een stuk gemak voor de werkgever én alle medewerkers zijn altijd goed verzekerd“ - Rob Hendrix  (adviseur)
mensen in een vergadering

“De salariskoppeling biedt een stuk gemak voor de werkgever én alle medewerkers zijn altijd goed verzekerd“ - Rob Hendrix  (adviseur)

05 mei 2021

Met de salariskoppeling van a.s.r. is het mogelijk om een salarispakket te koppelen aan onze verzekeringsadministratie. Wijzigingen van medewerkersgegevens en in- en uitdiensttredingen worden automatisch vanuit het salarispakket van de werkgever in het administratiepakket van a.s.r. gezet. Dit is een extra dienst bij onze verzuim- en WIA-verzekeringen. Rob Hendrix (adviseur) is eigenaar van HAA assurantie advies in Horst-Venray. Zijn expertise ligt bij verzuim- en inkomensverzekeringen en hij begeleidt werkgevers hierin. Rob vertelt over zijn ervaringen met onze salariskoppeling.

Salariskoppeling

Klik op de button om meer te lezen over onze gratis  salariskoppeling. 

Meer informatie
De grootste voordelen van de salariskoppeling

Als een werkgever nog geen salariskoppeling heeft, probeert Rob zijn klanten over te halen om dit toch te doen. Hij noemt vijf grote voordelen van onze salariskoppeling. 

  1. “Het biedt een stukje gemak voor de werkgever. Hij hoeft namelijk geen mutaties meer handmatig door te voeren. Dit is een tijdrovende klus.“ 
  2. “Het hele medewerkersbestand is altijd goed verzekerd. De salariskoppeling voorkomt dat er medewerkers zijn die tussen wal en het schip vallen.“
  3. “De hoogte van het loon klopt altijd. Als een medewerker bijvoorbeeld meer gaat verdienen wordt dit automatisch aangepast in het verzekerde bedrag.“
  4. “Ik heb als adviseur korte lijntjes met de verzekeraar. En als er vragen zijn over de salariskoppeling word ik vanuit a.s.r. altijd goed geholpen.“
  5. “Bij de naverrekening aan het einde van het jaar komen mijn klanten niet of nauwelijks voor verrassingen te staan omdat de mutaties veel nauwkeuriger zijn bijgehouden.“
Doet de salariskoppeling afbreuk aan de rol van de adviseur?

Op deze vraag antwoordt Rob heel stellig totaal niet“De salariskoppeling gaat een adviseur juist helpen. Dat wat je kan automatiseren moet je automatiseren. Als er maar genoeg klanten een salariskoppeling hebben geeft dat meer ruimte voor andere belangrijke zaken waar ik de klant bij kan helpen. Tuurlijk verandert mijn rol als adviseur daarbij. Ik denk dat je meer partner wordt op het gebied van kwaliteit en wat minder bezig bent met de administratie van een klant en dat is een goede ontwikkeling.

Garantie als er iets fout gaat in de koppeling

Rob geeft aan dat het fijn is dat de werkgever niet verantwoordelijk wordt gehouden als er iets fout gaat in de koppeling. ”Als er een koppeling is tussen het salarispakket en de verzekeringsadministratie wordt de kans aanzienlijk kleiner dat er iets fout gaat bij het doorgeven van de mutaties. Dat biedt een stukje extra zekerheid. Daarbij krijgen mijn klanten en ik elke maand een notificatie vanuit a.s.r. met daarin het huidige verzekerde salarispakket. Mocht er iets nog niet goed staan, dan kunnen wij dit nog corrigeren.”

Verbeterpunten van de salariskoppeling

Als Rob gevraagd wordt naar de belangrijkste verbeterpunten van de salariskoppeling geeft hij allereerst aan dat het aansluitproces van de koppeling soepel verloopt. Ook geeft hij aan dat hij goed geholpen wordt door a.s.r. als er vragen zijn met betrekking tot de salariskoppeling. Toch heeft hij nog twee verbeterpunten. 

  1. ”Als een bedrijf met seizoensarbeiders of oproepkrachten werkt, vraagt het om wat meer maatwerk, maar als een bedrijf gewoon werkt met maandsalarissen die het hele jaar worden uitgekeerd dan werkt het perfect.”
  2. ”Eigenlijk moet je de koppeling, naast het inkomen, ook doortrekken naar mutaties in het pensioen. Dan is de koppeling nóg vollediger.”
Nieuwsgierig naar onze salariskoppeling?

Ben je nou nieuwsgierig geworden naar onze salariskoppeling? Klik dan op de button.


Meer verhalen over AOV

{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemorgen, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":true,"ARD_C_KLANTADVIES":true}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }