Ga naar de hoofdinhoud

Autoverzekering omzetten

Er zijn weinig dingen leuker dan een nieuwe auto kopen. Of je nu een mooie tweedehands koopt, of eentje die nog nieuw ruikt. Met een nieuwe auto voel je je de baas van de weg. Maar hoe zit het eigenlijk met je verzekering? Hoe zet je de autoverzekering van je oude auto over naar je nieuwe en wat heb je hiervoor nodig?

Eenvoudig je autoverzekering omzetten

Heb je een nieuwe auto gekocht en ruil je je huidige auto in? Dan kun je het kenteken van je autoverzekering Ik kies zelf van a.s.r. gemakkelijk wijzigen. Dit doe je in je a.s.r. account. Je ziet gelijk wat je nieuwe premie is en welke aanvullende dekkingen je kunt kiezen. Vul bij de wijzigingsdatum de datum in waarop je de nieuwe auto gaat omruilen. Op die datum zijn allebei de auto’s verzekerd. Zo kun je de nieuwe auto gewoon ophalen met je huidige auto. De volgende dag is je oude kenteken niet meer verzekerd en hoef je verder niets meer te doen.

Wat heb je nodig om je autoverzekering om te zetten?

Zodra je het kenteken en de meldcode van je nieuwe auto weet, kun je een verzekering afsluiten voor de nieuwe auto. De meldcode bestaat uit de laatste 4 cijfers van het chassisnummer. Je krijgt de meldcode van de verkoper van de auto of van de vorige eigenaar. Je vindt de meldcode ook op je kentekenbewijs. Kom je er niet uit? Neem gerust contact met ons op.

Wanneer je de auto niet op dezelfde dag omruilt

Ruil je de oude auto niet op dezelfde dag in dat je een nieuwe auto koopt? Sluit dan voor de nieuwe auto een nieuwe autoverzekering Ik kies zelf van a.s.r. af en zeg de verzekering van je huidige auto op. Ook dit kun je eenvoudig doen in je a.s.r. account.

Wat betekent dit voor je schadevrije jaren?

Wanneer je een nieuwe auto koopt en je het kenteken wijzigt van je autoverzekering, neem je de schadevrije jaren die je hebt opgebouwd gewoon mee. a.s.r. neemt hiervoor de schadevrije jaren van de afgelopen 3 jaar in gebruik, terwijl andere verzekeraars vaak maar tot 1 jaar gaan.

{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemiddag, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }