a.s.r. verzekert je dat er meteen iemand voor je klaarstaat als er echt iets aan de hand is.
Je hebt een ongeval gehad waarbij je letsel hebt opgelopen. Slachtoffer van een ongeval worden is erg vervelend. Daarom zijn wij er voor jou: bij de schadebehandeling sta jij centraal.
Meld je letselschade:
Gewond raken na een ongeval is ingrijpend voor jou en je omgeving. Daarom doen we heel zorgvuldig ons werk. Het kan daarom een maand of drie duren voordat je zekerheid hebt of wij jouw kosten gaan vergoeden.
Na jouw melding nemen we zo snel mogelijk contact met je op. Heb je hulp gevraagd van een belangenbehartiger? Dan nemen wij contact op met je belangenbehartiger. Je krijgt in elk geval binnen 10 werkdagen te horen of het ongeval waar je slachtoffer van bent geworden onder de dekking van de verzekering van onze verzekerde valt.
We streven er altijd naar om binnen drie maanden vast te stellen of onze verzekerde aansprakelijk is. Vanaf dat moment heb je zekerheid of wij jouw schade vergoeden. In het onderzoek:
Als uit het onderzoek blijkt dat onze verzekerde aansprakelijk is, dan kunnen wij met jou de schade regelen.
Heb je een verzekering voor inzittenden bij ons?
Als je een schadeverzekering inzittenden of opzittenden bij Ditzo, Europeesche of a.s.r. hebt, dan maakt het niet uit wie aansprakelijk is. De hoogte van je schadevergoeding is dan wel afhankelijk van de voorwaarden van de verzekering.
Heb je voor of tijdens de behandeling van jouw schade kosten gemaakt? Dan kunnen wij je vaak een voorschot geven. Dit voorschot trekken we af van je schadevergoeding. We betalen alleen een voorschot als duidelijk is dat onze verzekerde aansprakelijk is en je schade het gevolg is van het ongeval.
We kunnen samen met jou de schadevergoeding bepalen, zodra:
Lees dan ook onze Brochure Personenschade (pdf). Hierin vind je nog een extra toelichting over personenschade behandeling door a.s.r.
Ons schaderegelingsproces is als zeer goed beoordeeld in de audit van het Personenschade Instituut van Verzekeraars (PIV-audit). Het keurmerk is twee jaar geldig. Zo haalden wij in 2015 de best mogelijke score. Het letselschadekeurmerk maakt deel uit van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. De PIV-Audit toetst de volgende onderdelen:
We willen graag dat de behandeling van je schade soepel en zonder problemen voor jou verloopt. Wat er op je afkomt is best ingewikkeld. Daarom werken volgens de Gedragscode Behandeling Letselschade:
De Gedragscode Behandeling Letselschade is opgesteld door:
Een toegankelijke samenvatting van de gedragscode vind je in de gids behandeling letselschade. Als je liever een papieren versie hebt, kun je deze gids ook aanvragen bij:
Om jou goed en vlot te kunnen helpen, is het handig als je:
Als je jouw schade meldt of als jouw schade bij ons al in behandeling is, kun je besluiten een belangenbehartiger in te schakelen. Dat is iemand met juridische kennis over personenschade. Zeker bij ernstige verwondingen raden wij je aan dit te doen.
Zodra je een belangenbehartiger inschakelt, neemt hij of zij het contact met ons van je over. Heb je een rechtsbijstandverzekering, dan kun je via deze verzekering een specialist inschakelen. Ga je zelf op zoek naar een belangenbehartiger? Adressen van belangenbehartigers vraag je op via www.verkeersongeval.nl. Hier vind je het Register Gedragscode Behandeling Letselschade. De bedrijven in het Register werken volgens de Gedragscode.
Let op: Het beroep van belangenbehartiger is geen beschermd beroep. Iedereen mag zich zo noemen. Is een belangenbehartiger niet aangesloten bij een beroepsorganisatie, dan is er geen enkele controle op kennis, kwaliteit, gedragsregels en is het lastig eventueel een klacht in te dienen. Ook is er geen vast tarief wat zij in rekening mogen brengen.
Als a.s.r. staan wij ingeschreven in het Register Gedragscode Behandeling Letselschade. De belangenbehartigers die in dit register staan:
Meer informatie vind je op www.deletselschaderaad.nl en www.verkeersongeval.nl.
Jouw persoonsgegevens hebben wij nodig om jouw aanvraag voor een schadevergoeding goed af te handelen. Zonder jouw gegevens kunnen wij je namelijk niet helpen. Bij het verwerken en gebruiken van jouw persoonsgegevens werken we volgens:
Alle gegevens over jouw gezondheid worden alleen gebruikt onder de verantwoordelijkheid van onze medische adviseurs. Deze medische adviseurs werken met het medisch beroepsgeheim. Als andere medewerkers jouw medische gegevens nodig hebben voor hun werk dan hebben die dezelfde medische geheimhoudingsplicht als onze medisch adviseur.
Hoe wij als bedrijf omgaan met jouw gegevens lees je in onze privacy verklaring.
Dan kun je ons altijd bellen. Ons telefoonnummer voor letselschade is 030 257 88 03. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 17.30 uur.