De medische dienst bestaat uit medisch adviseurs en medisch behandelaars. Iedereen werkt er onder het medisch beroepsgeheim. Samen adviseren zij de claimbeheerder en arbeidsdeskundige over jouw gezondheid en of jouw gezondheid wel of geen invloed heeft op je werk.

De medisch behandelaar ondersteunt de adviseur 

De medisch behandelaar ondersteunt de medisch adviseur. Hij of zij vraagt in opdracht van de medisch adviseur gegevens op over je gezondheid bij je huisarts of specialist en verwerkt deze.

De medisch adviseur adviseert de ondernemer 

De medisch adviseur is een arts die advies uitbrengt over jouw gezondheidstoestand en de invloed daarvan op je werk. De adviseur werkt ook samen met de claimbeheerder en arbeidsdeskundige. De medisch adviseur deelt alleen medische gegevens van jou met de claimbeheerder en arbeidsdeskundige als dat van belang is om jou te kunnen ondersteunen.

De externe arts onderzoekt de ondernemer 

Soms heeft onze medische dienst meer medische informatie nodig om een advies uit te brengen over jouw arbeidsongeschiktheid. Daarom kan onze medisch adviseur je vragen om een externe arts te bezoeken. Deze arts stelt je vragen en doet soms verder onderzoek. Daarvan maakt deze arts dan een rapport voor onze medische dienst. Als je dat wilt, krijg je een kopie van dit rapport.

Wanneer schakelen wij de medische dienst in?

Wanneer jij je arbeidsongeschikt meldt, bespreekt de claimbeheerder jouw claim met de medische dienst en arbeidsdeskundige. Zij adviseren de claimbeheerder, zodat hij kan beslissen voor hoeveel procent je arbeidsongeschikt bent en hoelang je nodig hebt om te herstellen. Je claimbeheerder bespreekt dit vervolgens met jou.

Wij gaan zorgvuldig om met medische gegevens

Het is belangrijk om te weten dat wij heel zorgvuldig omgaan met jouw medische gegevens. Wij houden ons aan de Algemene wet Verordening Gegevensbescherming (AVG). De medisch adviseur deelt alleen medische gegevens die nodig zijn om jouw ziekmelding goed te kunnen behandelen. Bijvoorbeeld om te adviseren met welke diensten en middelen wij jou het beste kunnen ondersteunen.

Wij helpen je graag
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemiddag, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e", "Of lees meer over Oekra\u0026iuml;ne en\u0026nbsp;\u003ca href=\"/verzekeringen/oekraine\"\u003eje hypotheek of verzekeringen van a.s.r.\u003c/a\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ je antwoord in een paar woorden", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"PEN_C_IDV2":true,"BA_C_PIBB":true,"KS_HD_C_MIJNASR":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":true,"SCH_Pac_C_ASRNL":true,"SCH_Pdb_C_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"VIT_C_CHAT":true}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }