De websites van ASR Nederland maken gebruik van cookies. Sommige cookies plaatsen we altijd, bijvoorbeeld om de websites goed te laten werken en om het gedrag erop volledig anoniem, te kunnen analyseren. Daarnaast plaatsen we cookies zodat jij feedback kunt geven, voor social media of om relevante advertenties op websites van derden te plaatsen. Deze cookies verzamelen mogelijk gegevens buiten onze websites. Door op ‘Akkoord’ te klikken ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Ga je akkoord met onze cookies, dan kunnen we jouw online gedrag, nadat je bent ingelogd, combineren met (persoons)gegevens die je online achter laat of eerder aan ons hebt verstrekt. Wil je zelf aangeven voor welke cookies je toestemming geeft, klik dan op 'Wijzig mijn instellingen'. Meer weten? Lees ons cookiebeleid.
Het lijkt er op dat je een ad blocker hebt. Je kunt daardoor niet kiezen welke cookies wij plaatsen. Daarom plaatsen wij alleen de functionele cookies.
Op 19 april heeft a.s.r. afscheid genomen van het merk De Amersfoortse. De arbeidsongeschiktheids-, inkomens- en zorgverzekeringen worden voortaan aangeboden onder het merk a.s.r.
In Mijn a.s.r. geef je de wijzigingen in je medewerkersgegevens en salarissen aan ons door. Op basis van deze gegevens verrekenen we de premie over het afgelopen jaar en stellen we de premie voor het lopende jaar bij.
Elk jaar ontvang je op verschillende momenten informatie over jouw collectieve inkomensverzekering. Kijk in de tijdslijn welke informatie je wanneer ontvangt. Je kunt dan ook zien waarom je nu de periodieke verrekening ontvangt.
Alle informatie over jouw collectieve inkomensverzekeringen vind je in Mijn a.s.r. In de Inbox staan alle documenten overzichtelijk bij elkaar. Als we een nieuw document in je inbox zetten, ontvang je van ons een e-mail. Zo ben je altijd op de hoogte.
Januari | Februari | Juni | Oktober |
---|---|---|---|
Ontvangst polis | Premiebetaling | Periodieke verrekening | Jaarlijks premievoorstel |
Bij het afsluiten van jouw verzekering heb je van ons een polis ontvangen. In de polis staan de afspraken die we met jou gemaakt hebben. Wat heb je verzekerd en tegen welke premie. Als de afspraken veranderen, dan ontvang je een nieuwe polis. | Heb je gekozen voor automatische afschrijving, dan hoef je niets te doen. De premie, die we met jou hebben afgesproken, wordt automatisch van jouw rekening afgeschreven. Heb je gekozen voor betaling via een factuur, dan ontvang je voor elke betaling een factuur van ons. In dit voorbeeld gaan wij ervan uit dat de premie maandelijks in rekening wordt gebracht. Je kunt er ook voor kiezen om de premie per kwartaal, per half jaar of per jaar aan ons te betalen. Wijzigingen in het personeelsbestand worden bij het eerstvolgende incassomoment meegenomen. | De premie, die je betaalt, hangt af van het premiepercentage uit het premievoorstel en van de salarissen van jouw medewerkers die je verzekerd hebt. In een jaar kunnen de salarissen van jouw medewerkers natuurlijk veranderen. Na afloop van een jaar gaan we kijken naar het werkelijke salaris dat in die periode verzekerd is geweest. Is het totaal aan salarissen gedaald? Dan ontvang je premie terug. Is het totaal aan salarissen gegroeid? Dan moet je over die periode premie bijbetalen. Je kunt zelf kiezen of je deze periodieke verrekening per jaar, per half jaar, per kwartaal of per maand wil laten uitvoeren. Hierbij geldt wel dat de verrekeningstermijn minimaal de betaaltermijn moet volgen. Voorbeeld: - Je betaalt per kwartaal en je wilt jaarlijks verrekenen: dit is mogelijk. - Je betaalt per kwartaal en je wilt maandelijks verrekenen: dit is niet mogelijk. | Elk jaar stellen we per de contractvervaldatum opnieuw de premie vast die past bij jouw bedrijf. Daarbij kijken we bijvoorbeeld naar wat het verzuim is geweest. Of hoeveel uitkeringen we gedaan hebben. In oktober of november ontvang je van ons een premievoorstel met het premiepercentage voor het komende jaar. Heb je een nieuwe verzekering bij ons afgesloten dan vindt de eerste herberekening plaats in oktober voorafgaand aan het einde van de contractperiode van 3 jaar. |
Het is belangrijk dat je wijzigingen in je medewerkersgegevens binnen 30 dagen via Mijn a.s.r. aan ons doorgeeft. Zo blijft je premie altijd afgestemd op je actuele situatie en kunnen ziekmeldingen direct door ons in behandeling worden genomen.
Staat jouw vraag niet in het overzicht? Neem dan contact op met je adviseur of met de afdeling Relatiebeheer op telefoonnummer +31-302784140. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 17.30 uur. Of stuur een mail naar inkomen.relatiebeheer@asr.nl. Wij helpen je graag.