Vitality Startersgids a.s.r. Vitality

Startersgids a.s.r. Vitality

a.s.r. Vitality is het gezondheidsprogramma dat bijdraagt aan duurzame inzetbaarheid en kostenreductie in organisaties. Dagelijks bewegen is goed voor je mentale en fysieke gezondheid. Toch bewegen veel mensen niet voldoende. a.s.r. Vitality is een gezondheidsprogramma dat inzicht geeft in je gezondheid én je beloont voor dagelijkse beweging.

Wat is a.s.r. Vitality?

Bewegen is goed voor je mentale en fysieke gezondheid. Toch bewegen veel mensen niet voldoende. a.s.r. Vitality is een gezondheidsprogramma dat je inzicht geeft in je gezondheid én je beloont voor dagelijkse beweging.

a.s.r. Vitality app

De a.s.r. Vitality app werkt aan de hand van 3 thema's: 'Ken je gezondheid', 'Verbeter je gezondheid' en 'Word beloond'. De eerste twee thema's richten zich op het halen van Vitality punten. En die wissel je vervolgens in voor leuke beloningen!

a.s.r. Vitality voor jouw klanten

Dat 70% van de mensen te weinig beweegt, heeft invloed op arbeidsproductiviteit, ziekteverzuim en sfeer op de werkvloer. Door a.s.r. Vitality bij werkgevers te introduceren, draag je bij aan dagelijkse beweging onder medewerkers. Dit heeft een positieve invloed op voorgenoemde punten. Daarnaast kan een werkgever cashback ontvangen op verzekeringen. Zo draag je als intermediair bij aan duurzame inzetbaarheid en kostenreductie bij je klanten.

Shared value model

Te weinig beweging heeft een negatieve invloed op de gezondheid van medewerkers en dus op productiviteit en ziekteverzuim. Dit brengt hoge kosten met zich mee. Door medewerkers te motiveren om gezonde keuzes te maken, hebben zij, de werkgever en wij als verzekeraar daar baat bij. Dat stelt ons in staat om cashback op premies te geven.

Beloningen
  • Weekbeloningen: Haal je jouw weekdoel? Dan mag je direct een cadeau uitkiezen in de app. Denk aan producten van Etos, een bon van Intersport of mooie producten uit de a.s.r. Vitality webshop.
     
  • Maandbeloningen: Schaf je via het programma een Apple Watch of Fitbit aan? Dan kun je het aankoopbedrag in 2 jaar volledig terugverdienen door je maandoelen te halen.

  • Jaarbeloningen: Je kunt cashback verdienen op de premie van aangesloten verzekeringen.
     
Wie doet wat bij de introductie?
Cashback en verzekeringen

Bewegen medewerkers voldoende? Dan krijg je jaarlijks cashback op je premie bij deze werkgeversverzekeringen bij a.s.r.. Je krijgt deze als minimaal 33% van de medewerkers actief meedoet met a.s.r. Vitality. De cashback wordt berekend op basis van de gemiddelde Vitality Status van de actieve deelnemers. 

Deze verzekeringen tellen mee: 

  • Verzuimverzekering 0-2 jaar
  • Doorgaan­verzekering voor werkgevers
  • WGA Eigen Risicoverzekering (AOV 3-12 jaar) 
Voor werknemers geldt ook dat zij een korting kunnen ontvangen op hun zorgverzekering van a.s.r. of Ditzo, als jaarbeloning.

Jaarlijks tot 8% korting op je AOV

Hoe meer punten je haalt, hoe hoger je Vitality Status. Je status bepaalt je cashback op jouw verzekeringen bij a.s.r.. Deze cashback kan oplopen tot 8%. Hij komt ook boven op al je eventuele andere kortingen.

Beginnen met a.s.r. Vitality: een praktisch stappenplan
  1. Je krijgt per mail de vraag om je medewerkersbestand in een csv-bestand te uploaden en een contactpersoon door te geven. Is dit gelukt? Dan sturen we je een bevestiging. Samen bepalen we de startdatum.
  2. Optioneel: vraag of er medewerkers zijn die aanvoerder willen worden. Aanvoerders halen er plezier uit om hun collega’s te motiveren om meer te bewegen. Je vindt hier <URL> een oproep die je kunt rondsturen onder je medewerkers. Je leest hier alles over aanvoerders, welke rol zij vervullen, en hoe wij hen begeleiden <URL>. Kondig bij je medewerkers aan dat jullie meedoen aan a.s.r. Vitality en leg uit waarom. Dit kun je doen door deze mail <x> alvast te delen. Hierin staat wat zij van a.s.r. Vitality kunnen verwachten en geven wij alvast de eerste informatie.
  3. Kondig bij je medewerkers aan dat jullie meedoen aan a.s.r. Vitality en leg uit waarom. Dit kun je doen door deze mail <x> alvast te delen. Hierin staat wat zij van a.s.r. Vitality kunnen verwachten en geven wij alvast de eerste informatie.
  4. Op de startdatum krijgen je medewerkers een mail van ons met praktische uitleg, en waarin ze hun deelname kunnen bevestigen. In deze mail leggen wij ook uit dat jij als werkgever geen inzicht krijgt in hun gegevens. Zodra zij zich hebben aangemeld krijgen zij per mail een registratiecode. Vanaf dat moment kunnen jullie samen aan de slag met bewegen!
  5. Stimuleer je medewerkers om de a.s.r. Vitality Gezondheidscheck te doen. Hier meten gezondheidsspecialisten de BMI & taille-omvang, bloeddruk, bloedsuiker waarde en cholesterol van je medewerkers. Zij krijgen per mail informatie over waar ze deze kunnen laten uitvoeren in Nederland. Wil je een a.s.r. Vitality Gezondheidscheck bij jou op kantoor organiseren? Dat kan! Lees hier meer <URL>.
  6. Als werkgever krijg je vanaf 15 deelnemers een rapportage met de gemiddelde resultaten.
Aanvullende opties

a.s.r. Vitality motiveert je medewerkers samen met een- of meerdere aanvoerders om te starten met dagelijks bewegen én dit vol te houden. 

Een aanvoerder enthousiasmeert en motiveert collega’s om gezonde keuzes te maken. Een aanvoerder kan vragen beantwoorden over a.s.r. Vitality, en signaleert ontwikkelingen binnen en buiten de organisatie die gebruikt kunnen worden om vitaliteit onder de aandacht te brengen bij jouw medewerkers. 

a.s.r. Vitality vindt dat aanvoerders hun eigen rol moeten kunnen geven aan het aanvoerdersschap. Wij vertellen daarom niet precies hoe zij deze rol moeten invullen en wat ze moeten doen, maar voorzien hen liever van relevante training en informatie, en tools en middelen ter inspiratie en motivatie. 

Zij krijgen vanuit ons het volgende aangereikt: 

  • Een aanvoerderstraining bij a.s.r. Vitality
  • Een framework voor het maken van een jaarplan
  • Toegang tot 'De Digitale aanvoerder'
  • Toegang tot de Facebook-Community
  • Relevante informatie op onze website

Tijdens deze training krijgen aanvoerders infromatie over a.s.r. Vitality en worden ze begeleid in hoe zij het programma het beste kunnen activeren in jullie organisatie. Met activatie bedoelen wij een goede introductie in de organisatie, collega's begeleiden als ze vragen hebben, en het motiveren en enthousiasmeren in de fasen daarna. Dit doen wij door individuele- en groepsopdrachten, gesprekken en brainstorms. Het doel van deze training is dat een aanvoerder inhoudelijk op de hoogte is van a.s.r. Vitality, begrijpt wat de rol inhoudt, wat er van hem of haar verwacht wordt naar collega's en het MT, en weet welke tools en middelen er zijn.

Zo werkt a.s.r. Vitality

Bewegen is goed voor je mentale en fysieke gezondheid. Toch bewegen veel mensen niet voldoende. a.s.r. Vitality is een gezondheidsprogramma dat je inzicht geeft in je gezondheid én je beloont voor beweging. 

De a.s.r. Vitality app werkt aan de hand van 3 thema's: 'Ken je gezondheid', 'Verbeter je gezondheid' en 'Word beloond'. De eerste twee thema's richten zich op het halen van Vitality punten. En die wissel je vervolgens interessant voor hele leuke beloningen!

 

Starten met a.s.r. Vitality

Je kunt eenvoudig beginnen met a.s.r. Vitality. Dit doe je door onderstaande stappen te volgen: 

  1. Je krijgt per mail een uitnodiging voor a.s.r. Vitality. Meld je aan voor a.s.r. Vitality en ontvang jouw persoonlijke activatiecode per mail.
  2. Na aanmelding vragen we jou om je e-mailadres te bevestigen. Daarna krijg je binnen 24 uur een e-mail van ons met jouw unieke activatiecode. Controleer ook je spam- of ongewenste e-mailfolder.
  3. Download de a.s.r. Vitality app op je smartphone. Dat kan via Playstore of App Store. Open de app en registreer jezelf. Gebruik daarvoor het e-mailadres waarmee je bent aangemeld en je unieke activatiecode en maak vervolgens een wachtwoord aan.
  4. Je kunt nu inloggen in de app en beginnen met het verzamelen van Vitality punten voor mooie beloningen. Dit doe je aan de hand van 3 doelstellingen:

De 3 thema's
Belangrijkste informatie per thema
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedenavond, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e", "Of lees meer over Oekra\u0026iuml;ne en\u0026nbsp;\u003ca href=\"/verzekeringen/oekraine\"\u003eje hypotheek of verzekeringen van a.s.r.\u003c/a\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ je antwoord in een paar woorden", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"PEN_C_IDV2":false,"BA_C_PIBB":false,"KS_HD_C_MIJNASR":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":true,"SCH_Pac_C_ASRNL":true,"SCH_Pdb_C_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"ZO_C_DAV_SERVICE":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }