Ga naar de hoofdinhoud

Leer hoe je een burn-out herkent én voorkomt bij je medewerkers

Als werkgever wil je je medewerkers gezond en vitaal houden. Maar wat als je medewerker te veel en te lang stress ervaart? Dan kan dit leiden tot overspanning of zelfs een burn-out. En dat wil je natuurlijk niet. Daarom is het belangrijk om alert te zijn op signalen van onder andere vermoeidheid, stress en piekeren bij je medewerkers. Het herkennen van signalen van te veel stress bij je medewerkers is de eerste stap in het voorkomen van een burn-out.

Meer weten over hoe je een burn-out kunt herkennen en voorkomen? In dit whitepaper hebben we alles over burn-out op een rijtje gezet. Van wat een burn-out is, de mogelijke oorzaken, de verschillende fases tot jouw re-integratieverplichtingen als werkgever. Dit is een complete gids om jou te helpen een burn-out binnen je bedrijf te voorkomen. 

Hoe helpt een verzuimverzekering bij burn-out in je bedrijf?

Als je werknemer uitvalt door een burn-out ben je als werkgever verplicht om de eerste twee jaar minimaal 70% van het loon door te betalen. Met onze ziekteverzuimverzekering verzeker je de verzuimkosten in deze eerste twee jaar. Ook de kosten van ziekte door een burn-out zijn verzekerd. Daarbij kun je rekenen op uitgebreide ondersteuning bij het voorkomen of terugdringen van verzuim binnen jouw bedrijf. 

Wij helpen je graag