Home Blogs van a.s.r. Het beweegdagboek van Jeroen: schaatsen, tennissen en hardlopen

Het beweegdagboek van Jeroen: schaatsen, tennissen en hardlopen

01 mei 2021

Jeroen (27) is een echte sportliefhebber. Naast zijn bijna dagelijkse hardlooprondje, wisselt hij beweging graag af met andere sporten. Skeeleren, mountainbiken, padel, voetbal of squash. Het liefst proberen Jeroen en zijn vrienden elke week iets nieuws! Wat er deze week op het programma stond? Lees het hier in zijn beweegdagboek!

Over Jeroen

De week van Jeroen

Dag Activiteit Duur Aantal Vitality punten
Maandag Schaatsen 60 minuten 200
Dinsdag Tennissen 90 minuten 300
Woensdag Hardlopen 30 minuten 200
Donderdag Wandelen 11.232 stappen 100
Vrijdag Hardlopen en krachttraining 50 minuten 200
Zaterdag Wandelen 13.456 stappen  100
Zondag Hardlopen 25 minuten 100
 

Maandag
Ik heb deze week lekker vakantie en dat betekent dat ik de tijd kan nemen om sporten te beoefenen die over het algemeen wat langer duren. Vandaag was dat schaatsen! Het regende, maar gelukkig was de schaatsbaan alsnog open. Ik heb heerlijk een uurtje geschaatst. Het was even geleden, dus de beentjes voelden al snel zwaar. Toch heb ik het volledige tijdslot volgehouden, lekker!

Ondanks de regen had ik superveel zin om te schaatsen. Het was namelijk alweer drie jaar geleden dat ik voor het laatst had geschaatst. Wel heb ik veel geskeelerd deze zomer, dus ik had stiekem toch al een beetje geoefend. Al met al heerlijk bewogen vandaag!

Dinsdag
Ik heb vandaag getennist met een vriend. We hadden er erg veel zin in! In totaal hebben we anderhalf uur gespeeld: 3 sets + inspelen. Het ging best goed! Het enige nadeel van tennis vind ik dat het minder intensief is. Ik houd er heel erg van om me in het zweet te werken en dat is bij tennis minder het geval. Zeker als je wat minder geoefend bent, want dan duren de rally’s minder lang. Gelukkig heb ik lang genoeg gesport om de nodige Vitality Punten binnen te halen!

Mijn work-out krijgt vandaag een dikke 5! Ik tennis niet vaak, maar vind het wel héél leuk. Daarom had ik er veel zin in en krijgt deze work-out het hoogste cijfer. Een goede tweede dag van mijn vakantie!

Woensdag
Met flink veel spierpijn in de benen van het schaatsen en tennissen, deed ik het vandaag even rustig aan en ging ik alleen een rondje hardlopen (30 minuten). Hardlopen doe ik eigenlijk het meest de afgelopen tijd. Het duurt niet lang, kan altijd en toch gaat je hartslag flink omhoog. Dat is top! Mijn gemiddelde hartslag met hardlopen was 150 en dat betekent dat ik 200 punten heb verdiend!

Ik voel me altijd voldaan na het sporten. Nu ik vakantie heb, is het extra fijn om te sporten. Ik heb meer energie en kan sporten wanneer ik wil. Het was weer een goede dag dus!

Donderdag
Ondertussen is het alweer de vierde dag van de week. Ik heb vandaag lekker niks gedaan. Althans, er zijn alsnog meer dan 10.000 stappen gezet. Ik woon in het centrum van Utrecht, dus zodra ik de deur uitstap kan ik een heerlijk rondje lopen. Dat heb ik vandaag een paar keer gedaan! Zo haal ik alsnog mijn punten binnen, ondanks dat ik niet intensief heb bewogen.

Vrijdag
Om mijn vakantie goed af te sluiten, ging ik vandaag samen met mijn vriendin een weekend naar zee. Daar heb ik een rondje hardgelopen. Het leukste aan een weekendje weg zijn, is dat je andere en nieuwe routes kunt hardlopen. Zo ging ik langs de duinen en over het strand, heerlijk! Daarna heb ik nog 20 minuten krachttraining gedaan, maar mijn gemiddelde hartslag bleef niet hoog genoeg om extra Vitality Punten te verdienen. Vandaag dus alleen punten verdiend met hardlopen. Prima!

Zaterdag
Vandaag zijn we naar de Schoorlse Duinen gereden en hebben daar een flinke wandeling gemaakt. We hebben bijna 2 uur gewandeld en daarmee de nodige punten binnengehengeld. In totaal heb ik vandaag meer dan 13.000 stappen gezet.

Ik was vandaag erg gemotiveerd om te bewegen! Ik houd van wandelen en al helemaal op zo’n locatie. Het was heerlijk verfrissend om een lange tijd in de duinen te zijn!

Zondag
Ik heb inmiddels mijn punten voor deze week al ruim bij elkaar gesprokkeld. Mijn weekdoel is dus binnen! Dat weerhoudt me er niet van om een rondje hard te lopen. De laatste dag aan het strand, dus nog even lekker de duinen in. In mijn vakantie ben ik extra gemotiveerd, dus ik heb weer erg veel zin om te bewegen. Uiteindelijk heb ik 25 minuten hardgelopen. Tevreden.

Het weer zat helaas niet zo mee, want het regende de hele dag. Toch mocht dat de pret niet drukken en heb ik alsnog een lekker rondje hardgelopen over het strand!

De gouden tip van Jeroen 

Probeer eens meer diverse sporten uit, die je normaal misschien niet zou doen. Zeker in deze tijden, nu ‘gewone’ sporten als voetbal en hockey niet doorgaan. Daardoor heb je meer tijd om andere sporten te proberen! Wissel je normale sportmomenten af met nieuwe sporten die wél mogelijk zijn. En wees ook niet bang om iets nieuws te proberen! Het daagt je uit en dat motiveert!

Ook meedoen met a.s.r. Vitality?

Wil jij net zo’n sportfanaat worden als Jeroen? Met het beloningssysteem van a.s.r. Vitality lukt dat! Het werkt simpel: jij beweegt, wij belonen.

Door stappen te zetten of je hartslag te verhogen, verdien je Vitality Punten. Die punten kun je inwisselen voor de leukste wekelijkse, maandelijkse en jaarlijkse beloningen. Scoor bijvoorbeeld wekelijks een cadeaukaart van Bol.com, Zalando of Intersport en verdien maandelijks cashback op je Apple Watch of Fitbit. Wat dacht je van cashback op je aanvullende zorgverzekering bij a.s.r. of Ditzo?

Weten waarom a.s.r. Vitality iets voor jou is?

Vitality

Meer verhalen over a.s.r. Vitality