Met De Andere Spelen voerden we campagne om kinderen tussen de 7 en 14 meer te laten bewegen. Met plezier en op hun eigen manier. We kozen ervoor om juist de kleinere, maar toffe sporten te steunen, zoals kaatsen, fierljeppen, bossaball en zwaardvechten.
Een op de vijf kinderen tussen de 7 en 14 jaar beweegt minder dan een uur per dag. En dat is te weinig. Ondertussen staat 81% van de kinderen ervoor open om eens een onbekende sport uit te proberen. Dat bracht ons op het idee van De Andere Spelen.
Voor De Andere Spelen toverden we de Jaarbeurs Utrecht om tot een groot sportcentrum. Gratis toegankelijk voor kinderen en hun ouders. Met tv-commercials en advertenties riepen we gezinnen in Nederland op om kennis te komen maken met meer dan tien 'Andere Spelen': sporten die je niet zo snel op tv of op de Olympische Spelen zult zien.
We zorgden er ook voor dat zoveel mogelijk kinderen in Nederland gratis konden kennismaken in hun eigen buurt. Met de gratis Speelkaart, konden zij ‘andere’ sporten gratis uitproberen bij lokale sportclubs. Zo hielpen we ook deze clubs aan nieuwe leden.
Bij a.s.r. houden wij ons graag bezig met de kern van verzekeren: mensen helpen door te doen. Zo willen we een nuttige rol in de maatschappij spelen. Daarom geven wij, daar waar het kan, mooie initiatieven een steuntje in de rug. Of ontwikkelen we zelf projecten om organisaties of groepen mensen te helpen. Zoals door kinderen in Nederland in contact te brengen met bijzondere sporten en hun sportclubs.