Ga naar de hoofdinhoud

Waarom een activity tracker een goede én gezonde koop is

02 september 2020
Heb jij al een activity tracker of sporthorloge? Daarmee krijg je op een leuke en simpele manier inzicht in je gezondheid! Je wordt dagelijks gestimuleerd om genoeg te bewegen én je krijgt een goed beeld van jouw (gezonde) levensstijl. Doe jij al mee met a.s.r. Vitality? Dan is een activity tracker zeker een goed idee! We vertellen je hier 4x waarom een sporthorloge een goede en gezonde aankoop is.
1. Je kunt het aankoopbedrag van je Apple Watch of Fitbit terugverdienen

Wist je dat je met a.s.r. Vitality het aankoopbedrag van een Apple Watch of Fitbit kunt terugverdienen? Koop via de Vitality-app jouw activity tracker en koppel de tracker aan je persoonlijke Vitality-account. Beweeg je voldoende? Dan krijg je daar punten voor! Als je jouw weekdoelen haalt, verdien je maandelijks cashback op je Apple Watch of Fitbit. Zo verdien je op lange termijn het volledige aankoopbedrag terug. Waar wacht je nog op?

2. Een activity tracker meet je hartslag

Het fijne van een activity tracker is - in tegenstelling tot een fitness-app op je telefoon - dat het ook je hartslag meet. Daardoor wordt niet alleen het aantal stappen, maar ook je hartslag meegenomen bij het berekenen van jouw Vitality Punten. 

Dus heb jij de dagelijkse 7.500 stappen niet gehaald, maar wel minstens een half uur gesport op 60% van je hartslag? Dan krijg je 100 Vitality Punten! Met je hartslag kun je bovendien sneller punten scoren dan met stappen zetten, daar begint jouw hart toch ook sneller van te kloppen?

3. Het meet stappen nauwkeuriger dan een fitness-app

Waarom een activity tracker beter stappen telt dan je telefoon? Simpel! Je laat ‘m niet ergens liggen, want je draagt de tracker constant als een horloge. Daardoor telt de tracker echt álle stappen mee. Ja, zelfs de stappen naar het toilet of de douche (als je tracker waterdicht is) worden meegenomen. Ook neemt een activity tracker de totale afstand die je hebt afgelegd mee én werkt een tracker simpelweg nauwkeuriger dan een telefoon (met een gemiddelde afwijking van slechts 5%). 

Verder herinnert een tracker je eraan dat je stappen moet zetten. Heb je een uur lang niet bewogen? Dan word je opgepiept om stappen te gaan zetten. Zo helpt de tracker je aan die Vitality Punten. Handig!

4. Een sporthorloge geeft inzicht in je gezondheid

Het is lastig om je bewust te zijn van hoeveel je beweegt. Een activity tracker maakt dat eenvoudiger! Door je lichaam gedurende de dag te meten, krijg jij inzicht in onder andere het gemiddeld aantal stappen dat je zet, het aantal actieve minuten per dag of hoe hoog je hartslag eigenlijk in rust is. Dat stukje bewustwording is een belangrijke stap in de route naar een gezondere levensstijl. 

Een activity tracker kan je inzicht geven in:

  • dagelijkse stappen;
  • gemiddelde hartslag;
  • verbrande calorieën;
  • dagelijkse actieve minuten;
  • slaapritme;
  • energielevel;
  • stressniveau;
  • trainingsduur;
  • afgelegde afstand.

Uit onderzoek van CNN blijkt dat mensen meer bewegen zodra ze een activity tracker hebben aangeschaft. Ruim 90% van de ondervraagden nam na de aankoop meer stappen per dag, maar liefst 95% ging vanaf dat moment meer sporten en zeker 56% van de mensen met een activity tracker besloot bewust meer en sneller te lopen. Dat is precies wat we met a.s.r. Vitality willen stimuleren en waar we je ook voor belonen! 

En fiets naar de fijnste beloningen met a.s.r. Vitality!

Wist je dat je beloond kan worden voor mountainbiken? Door stappen te zetten of een andere activiteit te doen waarmee je je hartslag verhoogt, verdien je Vitality Punten. Jouw verdiende punten kan je vervolgens inwisselen voor wekelijkse, maandelijkse en jaarlijkse beloningen. Denk aan spaartegoed voor cadeaubonnen van Bol, Intersport of Zalando, cashback op een Apple Watch, Fitbit of op je aanvullende zorgverzekering bij a.s.r. of Ik kies zelf van a.s.r. Ook kun je de punten inwisselen voor een donatie aan een goed doel! Dat klinkt goed toch?


Meer verhalen over a.s.r. Vitality

{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedenacht, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false,"ZO_C_DAV_SERVICE":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }